Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy

Hlavní zprávy - všechny zprávy

Předseda dozorčí rady ČD Petr Moos obdržel čestný doktorátPředseda dozorčí rady ČD Petr Moos obdržel čestný doktorát

8.2.2019 - Univerzita Pardubice ocenila čestným titulem doctor honoris causa tři významné profesory z oblasti dopravy a chemického výzkumu, mezi nimiž nechyběl ani předseda Dozorčí rady Českých drah, profesor Petr Moos.

Celý článek »

 

ČD loni přepravily rekordní počet hendikepovanýchČD loni přepravily rekordní počet hendikepovaných

7.2.2019 - Zájem o cestování vlakem mezi lidmi se zdravotním hendikepem neustále roste. Loni České dráhy přepravily rekordní počet 7 546 osob, které si cestu zamluvily prostřednictvím objednávkového systému národního dopravce.

Celý článek »

 

První páry ve Skalici aneb vzpomínka na malý železniční uzelPrvní páry ve Skalici aneb vzpomínka na malý železniční uzel

6.2.2019 - Její stavba nebyla úplně jednoduchá, zejména kvůli četným tunelům a přemostěním i odporu obyvatel. A také provoz na trati byl zpočátku nerentabilní. Přesto železnice z Brna do Skalice nad Svitavou a České Třebové píše historii už dlouhých 170 let. Původní jednokolejná trať byla oficiálně uvedena do provozu 1. ledna 1849, zdvoukolejnění se uskutečnilo do roku 1869.

Celý článek »

 

Železniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostíŽelezniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostí

4.2.2019 - Považujeme je za samozřejmost a bez jejich existence si dnes železnici nedovedeme představit. Od výstavby prvních tunelů v 19. století se změnilo mnohé – mechanizace, metody i způsoby ražby, které se postupně zdokonalovaly a umožnily jejich rychlejší dokončování. Řada původních staveb už samozřejmě neslouží svému účelu. Tunely, jak je známe ze současnosti, se svým předchůdcům podobají jen pramálo. Nejvýše kamennými vjezdovými portály s ozdobnými prvky.

Celý článek »

 

Další přejezdy se dočkají vylepšeníDalší přejezdy se dočkají vylepšení

1.2.2019 - Na tuzemské železniční síti se nachází bezmála osm tisíc přejezdů. Trvale se pracuje na zvyšování bezpečnosti na těchto místech jak u samotných vlaků, tak i v případě automobilů. Zároveň se mají nahrazovat stávající rizikové přejezdy mimoúrovňovým křížením. V brzké době by měla být navíc řada přejezdů vybavena novým světelným zařízením či doplněna závorami nebo kamerovým systémem.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika