Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Mimořádné události: Únava, nepozornost, nebo stres?
10.6.2019 - Letos v únoru a březnu se na železnici odehrála série mimořádných událostí. Tyto incidenty odstartovaly zvýšený zájem médií a veřejnosti zejména o princip výcviku, vzdělávání a zatížení strojvedoucích, jichž se zmíněné mimořádnosti týkají ve valné většině. Co stojí za nárůstem počtu nedovolených jízd? Je to problém jednotlivců, nebo železnice čelí globálnímu „syndromu vyhoření strojvedoucích“? Odpovědi jsme hledali nejen ve statistikách, ale také u odborníků na vzdělávání a dopravní psychologii.
Další pár EC do Krakova vozí čeští strojvedoucí
7.6.2019 - V sobotu 13. dubna poprvé vyjel druhý denní pár vlaků kategorie EuroCity spojující Českou republiku a druhé největší polské město Krakov. Rozšířila se tak nabídka spojení do turisticky atraktivního města zapsaného na seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Letošní novinkou na traťovém úseku Bohumín – Krakov a zpět je vedení mezinárodního vlaku osvědčenými bohumínskými strojvedoucími z Oblastního centra provozu Východ, kteří jezdí na českých strojích řady 163.
Nový most na viadukt usadil obří jeřáb
6.6.2019 - Oprava pražského Negrelliho viaduktu vstoupila do další fáze. Těžký kolový jeřáb na něj počátkem května usadil nový železobetonový most. Ten bude součástí modernizované trati do Kladna. Na rozdíl od předchozího je jen jednokolejný.
Lužná přivítala první parní víkend
5.6.2019 - Letošní sezona v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se naplno rozběhla. Za sebou má první letošní parní víkend. Z Prahy vyrazily dva speciální parní vlaky v čele se Štokrem a Papouškem. Cestující se mohli s párou svézt i do Rakovníka a zpět. Tentokrát však pod taktovkou Všudybylky. Muzeum se navíc pochlubilo řadou novinek. Akci si nenechaly ujít tisíce lidí.
Nejstarší parostrojní dráha v Česku oslavila 180 let
4.6.2019 - Letos uplyne již 180 let od doby, kdy byl zahájen provoz na traťovém úseku mezi Břeclaví a Brnem. U příležitosti tohoto výročí připravila společnost České dráhy na sobotu 11. května několik jízd historickým vlakem v čele s parní lokomotivou 464.202, zvanou Rosnička, s pomocným historickým dieselovým strojem původní řady T466.0007, kterému se přezdívá Pilštyk.