Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Jízda mezi Drážďany a Prahou zrychlí o polovinu
29.4.2020 - Výstavba vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďany má za sebou další milník. Zástupci České republiky a Německa podepsali Prohlášení o spolupráci a podpoře plánování železniční novostavby. Strany i nadále počítají s tím, že pro zajištění všech činností v rámci plánování budou státní rozpočty disponovat potřebným obnosem peněz. V budoucnu by cesta měla trvat zhruba jednu hodinu, z Berlína o hodinu a půl déle.
Švýcarské dráhy zmodernizují jednotky ICN
28.4.2020 - Cestující v zemi helvétského kříže se brzy dočkají modernizovaných jednotek RABDe 500, jimž se běžně říká ICN (Intercity-Neigezug). Švýcarské spolkové dráhy SBB novinku oznámily v tiskové zprávě. Renovace vlaků potrvá devět let a vyjde na miliony franků.
Požár v tunelu: Největší hrozbou je kouř
27.4.2020 - Navzdory prevenci a moderní technice se oheň vlakům nevyhýbá ani dnes. Dokumentuje to případ požáru rychlovlaku ICE3 v říjnu 2018 na vysokorychlostní trati Köln – Frankfurt (M). Plameny tehdy zachvátily v plné rychlosti vlak s více než 500 cestujícími. Naštěstí se podařilo rychle zastavit a cestující evakuovat. V Česku se v letech 2017 až 2020 požár v železničním tunelu objevil pouze jedinkrát. V lednu letošního roku v Ejpovickém tunelu hořel podvozek Západního expresu. I v tomto případě byli cestující evakuováni včas.
VUZ: V obchodu sázíme na osobní přístup
24.4.2020 - Kvalita odvedené práce, dlouholeté zkušenosti, rychlost a široké spektrum nabízených činností. To jsou základní argumenty obchodníků, kteří pro Výzkumný Ústav Železniční hledají obchodní příležitosti. A na nízkou poptávku po svých službách si nemohou stěžovat. Své o tom ví Tomáš Vychodil, vedoucí oddělení obchodu a business developmentu.
ČD Cargo rozšiřuje svoje aktivity v Německu
23.4.2020 - 1. březen 2020 se zařadil k dalším milníkům v historii akciové společnosti ČD Cargo. V tento den se společnost stala plnohodnotným dopravcem na německém území. Celý proces získání licence, respektive certifikátu B od německého drážního úřadu EisenbahnBundesamt (EBA) trval více než rok a předložit při něm bylo nutné celou řadu dokumentů.