Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Na přejezdy dohlédnou chytré kamery
28.5.2020 - Dlouho připravované dovybavení rizikových železničních přejezdů automatickým monitoringem přestupků řidičů se pomalu rozbíhá. Správa železnic od 18. května spustí provoz další „inteligentní“ kamery. Po pilotním projektu v Úvalech u Prahy začne fungovat druhý přístroj na přejezdu v Uhersku.
Na IV. koridoru se rodí obří stavby
27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na přestavbu čtvrtého už vznikají plány. Vyrostou zde další nové tunely, obří estakády, mohutné zářezy i stanice a zastávky. Navíc se plánuje zavedení dvoustovky.
Rozvoj S-Bahnu podpoří miliardové investice
26.5.2020 - Německo má jeden z nejrozsáhlejších evropských systémů městské a příměstské železnice. V němčině je označovaná jako S-Bahn a ve francouzštině jako R.E.R. Pětice nejvýkonnějších provozů v Německu obsluhuje aglomerace s téměř 25 miliony obyvatel, disponuje sítí o délce přibližně 1 400 km, ročně uskuteční kolem 90 milionů vlkm a přepraví 1,3 miliardy cestujících, o něž se stará 6 200 zaměstnanců. Jejich další rozvoj podpoří miliardové investice.
Technické specifikace interoperability jsou základem specialistů VUZ
25.5.2020 - S železnicí se Václav Souček, vedoucí oddělení infrastruktury úseku technického ředitele Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), seznámil už v útlém věku. Doba pokročila a dnes je zkušeným, klíčovým pracovníkem ústavu a posuzuje stavby z pohledu technické specifikace pro interoperabilitu (TSI). Co jeho práce obnáší? A kolik jí jeho tým zvládne za rok?
Dopady pandemie: železnice zažila nepoznané
22.5.2020 - České dráhy čelily v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19 nové situaci. Musely rychle přijmout řadu opatření a ochránit zdraví svých zaměstnanců a cestujících. Výrazně také seškrtaly seznam spojů dálkové i regionální dopravy. Mezinárodní vlaky byly zrušeny zcela. S čím se společnost musela potýkat, jak se jí daří dostat zpět do normálu a jak jsou na tom ostatní železniční společnosti v Evropě?