Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Do obnovy techniky investují Poláci miliardy
10.3.2021 - Polskému národnímu dopravci PKP Intercity se v loňském roce i přes problémy kvůli celosvětové pandemii dařilo investovat do nové techniky. Pořídil si například zcela nové elektrické lokomotivy a více než 130 modernizovaných vozů. A ve významných výdajích do vozidlového parku nehodlá polevit ani letos.
Francouzi a Belgičané sázejí na patrové vozy
9.3.2021 - Francouzské železnice SNCF a belgické SNCB objednaly na konci roku 2020 u společnosti Bombardier další stovky patrových vozů. Postupně tak čerpají své rámcové kontrakty na dodávku patrových jednotek OMNEO 2N a moderních vozů typu M7. Ty zahrnují dohromady výrobu až několika tisíc patrových vozů.
V 20 letech si splnila sen a stala se strojvedoucí
8.3.2021 - Vše začalo v dětství, kdy Jana Braumová ještě jako dítě jezdila s maminkou několikrát za rok vlakem z Prahy do Jeseníku. Už odmala rozpoznávala jednotlivé lokomotivní řady na nádražích a jejich přezdívky se naučila z karetní hry Českých drah Čedeto. Ve třinácti letech na internetu narazila na zprávu, že si někteří nadšenci fotí vlaky. A tak si železnici začala fotit a nadchla se pro ni naplno. Odtud už byl krůček ke studiu na dopravní průmyslovce a k řízení lokomotiv. Tím se jí splnil její velký sen.
Společnost ČD cargo upraví Peršingy na dvousystémové
5.3.2021 - ČD Cargo začátkem letošního roku zahájilo realizaci projektu na přestavbu až 18 lokomotiv řady 163, zvaných Peršing. Cílem projektu je vybavení předmětných strojů druhým systémem pro rozšíření jejich provozu také na trakční napájecí soustavě 25 kV/50 Hz. Smlouva na provedení tohoto záměru byla uzavřena ve druhé polovině prosince roku 2020 se společností Českomoravská železniční opravna.
Dvanáctý Albatros vstává z popela
4.3.2021 - Na podzim loňského roku byl z Loun do České Lípy převezen vrak parní lokomotivy 498.112, aby po bezmála 45 letech chátrání pod širým nebem začaly restaurátorské práce. Stroj by měl být uveden do vystavovatelného stavu a zařadit se mezi exponáty ČD Nostalgie. Lokomotiva je postupně rozebírána, přičemž hlavní pozornost bude v první fázi prací věnována tendru. Parta chlapů, kteří se pod hlavičkou ČD Nostalgie vzkříšení „dvanáctky“ ujali, se ale shoduje na tom, že to bude běh na hodně dlouhou trať.