Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy
Historie - všechny zprávy
Fotogalerie: Cvičení prověřilo připravenost záchranářů
27.4.2017 - Tragicky skončila srážka vlaku s autobusem na pražském Chodově. Nehoda si vyžádala přes pět desítek mrtvých a řadu zraněných. Na místo vyjely všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně speciální velkokapacitní sanity. Naštěstí vše bylo jen jako, záchranáři a železničáři trénovali koordinaci jednotlivých činnosti v případě nehody s velkým počtem zraněných.
Trať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikace
26.4.2017 - Ačkoli Česká republika rozlohou patří spíše k malým zemím, na jejím území se nachází řada nejrůznějších památek, u nichž můžeme dodnes žasnout nad důvtipem a odhodláním inženýrů a stavitelů předchozích generací. Trať z Tábora do Bechyně je toho důkazem, navíc se pyšní významným prvenstvím – jedná se o první elektrifikovanou železnici u nás a ve střední Evropě, kterou řadíme výhradně mezi železniční dráhy. S její výstavbou se začalo přesně před 115 lety.
Fotogalerie: Oranžové expresy by oslavily čtyřicátiny
27.3.2017 - Východoněmecká síť expresů spojující krajská města s východním Berlínem by nedávno oslavila 40 let od zahájení provozu. Oranžové expresy, jak se jim u nás říkalo pro neobvyklý oranžovo-krémový nátěr, u tuzemských železničářů vzbuzovaly zájem a svou odlišností možná tak trochu i závist.
Úzkokolejka do Obrataně oslavila 110. výročí
22.2.2017 - V půvabném kraji lesů, rybníků a kopců jihovýchodní části okresu Jindřichův Hradec najdeme něco, co jinde nabídnout nemohou. Jde o jedinečnou úzkokolejnou železnici v Čechách. Její kolejnice vzdálené od sebe pouhých 760 milimetrů se vinou spoustou záhybů z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice u rakouských hranic, na sever pak směřují do Obrataně, jež leží na půl cesty mezi Táborem a Pelhřimovem.
Fotogalerie: Když se pivo vozilo po železnici
17.2.2017 - V minulosti byla železnice jedním z nejdůležitějších pomocníků pivovarů při exportu zlatavého moku nejen do zemí koruny české či Evropy, ale i do vzdálených koutů světa. Největší slávu už ale má vývoz po železnici za sebou, leč pivovary ji stále využívají. Zalistovali jsme archivy a zjistili například, proč se českobudějovické posunovací lokomotivě přezdívá Růženka, z jakého důvodu se vagony s pivem vystýlaly slámou a kdo dodával pivo do císařské Vídně.