Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Trať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikaceTrať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikace

26.4.2017 - Ačkoli Česká republika rozlohou patří spíše k malým zemím, na jejím území se nachází řada nejrůznějších památek, u nichž můžeme dodnes žasnout nad důvtipem a odhodláním inženýrů a stavitelů předchozích generací. Trať z Tábora do Bechyně je toho důkazem, navíc se pyšní významným prvenstvím – jedná se o první elektrifikovanou železnici u nás a ve střední Evropě, kterou řadíme výhradně mezi železniční dráhy. S její výstavbou se začalo přesně před 115 lety.

Celý článek »

 

Fotogalerie: Oranžové expresy by oslavily čtyřicátinyFotogalerie: Oranžové expresy by oslavily čtyřicátiny

27.3.2017 - Východoněmecká síť expresů spojující krajská města s východním Berlínem by nedávno oslavila 40 let od zahájení provozu. Oranžové expresy, jak se jim u nás říkalo pro neobvyklý oranžovo-krémový nátěr, u tuzemských železničářů vzbuzovaly zájem a svou odlišností možná tak trochu i závist.

Celý článek »

 

Úzkokolejka do Obrataně oslavila 110. výročíÚzkokolejka do Obrataně oslavila 110. výročí

22.2.2017 - V půvabném kraji lesů, rybníků a kopců jihovýchodní části okresu Jindřichův Hradec najdeme něco, co jinde nabídnout nemohou. Jde o jedinečnou úzkokolejnou železnici v Čechách. Její kolejnice vzdálené od sebe pouhých 760 milimetrů se vinou spoustou záhybů z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice u rakouských hranic, na sever pak směřují do Obrataně, jež leží na půl cesty mezi Táborem a Pelhřimovem.

Celý článek »

 

Fotogalerie: Když se pivo vozilo po železniciFotogalerie: Když se pivo vozilo po železnici

17.2.2017 - V minulosti byla železnice jedním z nejdůležitějších pomocníků pivovarů při exportu zlatavého moku nejen do zemí koruny české či Evropy, ale i do vzdálených koutů světa. Největší slávu už ale má vývoz po železnici za sebou, leč pivovary ji stále využívají. Zalistovali jsme archivy a zjistili například, proč se českobudějovické posunovací lokomotivě přezdívá Růženka, z jakého důvodu se vagony s pivem vystýlaly slámou a kdo dodával pivo do císařské Vídně.

Celý článek »

 

Parní lokomotivy z Plzně představovaly světovou špičkuParní lokomotivy z Plzně představovaly světovou špičku

7.2.2017 - Píše se 31. květen roku 1958. Na dvojkolejné železniční trati z Plzně na Prahu, na svahu u trati v oblasti plzeňského Bukovce, cvakají spouště fotoaparátů. Na kolejích pózuje nablýskaná černá parní lokomotiva s červenými ozdobnými linkami a s červenou cedulkou, na které jsou bílé číslice: 556.0510. Předek lokomotivy zdobí kytice a cedule s nápisem: Poslední parní lokomotiva vyrobená v Leninových závodech v Plzni.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika