Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy
Historie - všechny zprávy
Nezapomínejme na hrdinství železničářů za války
30.6.2017 - Železnice se v období naší okupace stala prvním důležitým místem střetu nacistické mašinérie s odhodláním českého národa nesmířit se s německou nadvládou. Drtivá většina železničářů se zapojila do různých sabotážních akcí. Každé úspěšné narušení provozu fašistům dělalo velké problémy v zásobování válečných front. Němci proto vynaložili značné úsilí na likvidaci odboje, nikdy se jim však nepodařilo odpor železničářů zcela zlomit. Jejich hrdinství dnes připomíná celkem 181 jmen na pamětních deskách umístěných na nádražích a zastávkách po celém Jihomoravském kraji.
Nejdelší trasou vlakem okolo ČSSR (II.)
27.6.2017 - Jak dopadlo putování party nadšenců po naší bývalé republice, kteří se na tuto neobvyklou pouť napříč ČSSR vydali v roce 1987? Nezhatilo něco jejich plány a dojeli do cíle? A podle itineráře? Dobrodruhy jsme v prvním části opustili na cestě do Letohradu.
Nejdelší trasou vlakem okolo ČSSR (I.)
12.6.2017 - Tenhle na pohled ztřeštěný nápad jsem začal rozvíjet se svým kamarádem a kolegou Vláďou někdy v polovině 80. let. Oba jsme v té době pracovali jako řidiči tramvají v západočeské metropoli Plzni a byli jsme také velcí fandové veřejné dopravy, především té kolejové. Prvotní nápad – objet vlakem naši dnes již bývalou republiku – jsme začali pomalu rozpracovávat do detailů.
Fotogalerie: Nejstarší lokomotiva u ČSD dojezdila před 90 lety
31.5.2017 - Letos je tomu přesně devadesát let, které uplynuly od chvíle, kdy byly vyřazeny nejstarší lokomotivy, které kdy jezdily u bývalých Československých státních drah (ČSD). Fandové železnice si tento stroj díky archivním snímkům možná vybaví. Šlo dnes již trochu pozapomenutou řadu 311.2.
Fotogalerie: Elegantní a vrtošivé krásky ze Škodovky
26.5.2017 - Ve 20. a 30. letech minulého století dodaly plzeňské Škodovy závody tehdejším Československým státním drahám třiačtyřicet skvělých rychlíkových lokomotiv řady 387.0 zvaných Mikádo. Zejména v rychlíkové dopravě jezdily ještě v šedesátých letech 20. století, kdy vzrůstající provoz musely podpořit další lokomotivy. Novou posilou se po skončení druhé světové války staly stroje řady 498.0, kterým se začalo přezdívat Albatrosy. Staly se předchůdci pozdějších moderních „jedničkových“ Albatrosů řady 498.1.