Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Půl století od začátku sériové výroby řady 560Půl století od začátku sériové výroby řady 560

2.7.2020 - Elektrické jednotky řady 560 na střídavé trakční napětí byly sériově vyráběny pro ČSD v letech 1970 až 1971 v tehdejším závodě Vagónka Tatra Studénka. Před zahájením sériové výroby vznikly dvě třívozové prototypové jednotky s řídicími vozy označené jako SM 487.0, které pocházely z roku 1966. Sériově byly dodávány v pětivozovém provedení se dvěma čelními hnacími vozy a třemi vloženými vozy. Kvůli nedodržení nápravových tlaků bylo označení řady změněno na SM 488.0, později 560. V současné době můžeme tyto stroje ještě potkat na integrované lince S2 spojující Letovice, Brno a Křenovice horní nádraží.

Celý článek »

 

Muzejní železnice se stala perlou Vaudské riviéryMuzejní železnice se stala perlou Vaudské riviéry

2.6.2020 - V regionu Montreux-Vevey, známém též jako Vaudská riviéra ve frankofonní části Švýcarska, najdeme kouzelnou muzejní železnici s názvem Chemin de fer-musée Blonay – Chamby. Muzejní se stala už v roce 1968, tedy před více než padesáti lety. O víkendech v letní sezoně nabízí tato takřka tříkilometrová romantická železnice nedaleko Ženevského jezera jedinečné potěšení každému, kdo se rozhodne cestovat v jednom z nostalgických parních nebo elektrických vlaků.

Celý článek »

 

Vlak němým svědkem válečných ohavnostíVlak němým svědkem válečných ohavností

26.5.2020 - Druhá světová válka byla na svém sklonku. Nacisté zahlazovali stopy svého působení nejen ve Třetí říši, ale i na území Protektorátu. Spojenci pomalu osvobozovali jeden koncentrační tábor za druhým. Ze zbylých Hitler přesouval vězně jinam. A vznikly transporty smrti. Jeden takový procházel i Tachovskem a smutnou roli si zde zahrál i vlak.

Celý článek »

 

Dvojičky: dříči v čele těžkých nákladní vlaků Dvojičky: dříči v čele těžkých nákladní vlaků

15.4.2020 - Zrychlení nákladní dopravy na podtatranské železniční magistrále na východním Slovensku, která je známá značným převýšením, podnítila vývoj nových elektrických lokomotiv s tak dostatečným výkonem, aby stroje mohly vozit těžké ucelené vlaky. Před čtyřiceti lety tak v plzeňské Škodovce vznikla dvoudílná lokomotiva původní řady E 479.1, která později získala nové označení 131. Ač může každý díl stroje jezdit případně samostatně, od začátku provozu jsou lokomotivy provozovány spřažené ve dvojicích a díky tomu ji železničáři začali přezdívat Dvojičky.

Celý článek »

 

První lanová dráha u nás vedla na Černou horuPrvní lanová dráha u nás vedla na Černou horu

27.3.2020 - Československé státní dráhy (ČSD) svého času provozovaly na území bývalého společného státu řadu lanových drah, z nichž lanovka z Liberce na Ještěd přežila do dnešních dnů právě ve službách národního dopravce. Méně se již ale ví, že jako zcela první byla na území bývalého společného státu zprovozněna krkonošská visutá lanová dráha z Janských Lázní na Černou horu. První cestující svezla poslední říjnový den roku 1928.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika