Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jiří Sysel: Atraktivita regionální dopravy se v našem kraji zvedneJiří Sysel: Atraktivita regionální dopravy se v našem kraji zvedne

6.2.2018 - Budoucí pozice Českých drah v Jihomoravském kraji je do značné míry závislá na schopnosti reagovat na požadavky objednatele. Národní dopravce je nicméně připraven zhostit se všech nabídek kraje a uspět také cenou za poskytované služby. O tom, jak se na jihu Moravy plánuje regionální doprava, jak železnici ovlivňují výluky a také jak vypadá přeshraniční spolupráce, jsme diskutovali s ředitelem Regionálního obchodního centra v Brně Jiřím Syslem. »

Vladimír Kostelný: Na výluky se umíme dobře připravit Vladimír Kostelný: Na výluky se umíme dobře připravit

23.1.2018 - Plzeňský region se v posledních letech potýká s častými a nepřetržitými výlukami tratí. České dráhy a jejich plzeňské Regionální obchodní centrum (ROC) na tuto skutečnost dokáží pružně reagovat. Výrazné změny v novém jízdním řádu přinesly i Západní expresy. Co cestující letos čeká a jak se v regionu změnily jízdní řády? O tom jsme hovořili s obchodním ředitelem ROC Vladimírem Kostelným. »

Rozvíjíme vše, co může přilákat zákazníkyPavel Krtek: Rozvíjíme vše, co může přilákat zákazníky

11.1.2018 - Nárůst cestujících ve vlacích, vyšší tržby z prodeje jízdenek či obhajoba mezinárodního ratingu od agentury Moody’s na investičním stupni Baa2. To jsou jen některé z úspěchů, které v národní dopravce zaznamenal v loňském roce. Nejen o nich jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem Českých drah Pavlem Krtkem. »

Michal Štěpán: Železniční byznys musí v ČR dostat pravidlaMichal Štěpán: Železniční byznys musí v ČR dostat pravidla

20.12.2017 - Změny v podmínkách vracení jízdného, platby kartami ve vybraných vlacích, spuštění webových stránek s novým e-shopem, revitalizace Pendolina, propojení In Karty s Plzeňskou kartou a samozřejmě postupné otevírání trhu osobní železniční dopravy v Evropě s dopadem i na ČR a jejího národního dopravce. To jsou jen některé z věcí, které přinesl uplynulý rok. Nejen o tom, jaký byl, jsme hovořili se členem představenstva odpovědným za úsek osobní dopravy Michalem Štěpánem. »

Jiří Kafka: Důležité jsou pro nás reakce cestujícíchJiří Kafka: Důležité jsou pro nás reakce cestujících

6.12.2017 - Z pohledu Českých drah byla letní sezona na jihu Čech úspěšná. Národní dopravce se dokázal bez problémů vypořádat s náporem vodáků, tisíce lidí si také nenechaly ujít tradiční Šumavské léto s párou. Pochvalu si zasloužily i doplňkové služby. Provoz na zdejších lokálkách ale bohužel přechází na jiného dopravce. Nejen o tom jsme si povídali s obchodním ředitelem českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD Jiřím Kafkou. »

Hana Dluhošová: Jsme připraveni začít nakupovat nové vlakyHana Dluhošová: Jsme připraveni začít nakupovat nové vlaky

21.11.2017 - České dráhy jsou připraveny v případě úspěchu v soutěžích na provoz dálkové i regionální dopravy pořídit desítky nových osobních vozů i elektrických a motorových jednotek. Nová železniční vozidla bude národní dopravce formou veřejných zakázek poptávat u mnoha výrobců. V rozhovoru pro Železničáře to potvrdila ředitelka odboru investic ČD Hana Dluhošová, která vede tento odbor již déle než 10 let. »

Milan Sáblík: Klíčové je správně vyhodnotit vážnost situace Milan Sáblík: Klíčové je správně vyhodnotit vážnost situace

7.11.2017 - Deset let funguje regionální dispečink národního dopravce v Brně, jehož zaměstnanci jsou uznávanými partnery nejen pro celostátní síťový dispečink, ale i pro další složky. Mezi ně patří například dispečerský aparát SŽDC nebo jihomoravský koordinátor integrované dopravy, firma KORDIS. Moravští dispečeři mají na kontě takřka patnáct a půl tisíce odpracovaných směn, tisíce stran směnových hlášení a nepočítaně řešení mimořádností či odřeknutých vlaků. O tom, jak dispečink funguje, jsme hovořili s Milanem Sáblíkem, který stál u jeho zrodu a dodnes je vedoucím tohoto pracoviště. »

Jiří Slezák: Bez efektivity by naše práce neměla smyslJiří Slezák: Bez efektivity by naše práce neměla smysl

26.10.2017 - Depo kolejových vozidel Česká Třebová je sice menší než Praha nebo Brno, ale má několik zvláštních specifik. Jedním z nich je například likvidace starých vyřazených vozů, lokomotiv či jednotek, dalším je provozování kabinové lanovky na Ještěd a do třetice je to rozšířená opravárenská činnost. Provádí zde hlavní a vyvazovací opravy elektrických lokomotiv nejen pro mateřskou společnost, ale i pro „dceru“ ČD Cargo. Nejen o fungování depa jsme hovořili s vrchním přednostou DKV Jiřím Slezákem. »

Kurt Bauer: Chceme ještě zrychlit spojení mezi ČR a RakouskemKurt Bauer: Chceme ještě zrychlit spojení mezi ČR a Rakouskem

16.10.2017 - Úspěšnost dlouhodobé spolupráce Českých drah s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) podtrhují v současnosti především vlaky railjet nabízející rychlé a pohodlné cestování mezi Brnem a Prahou a přímé spojení do Vídně a Grazu v Rakousku. Nejen o nich jsme hovořili se šéfem dálkové dopravy rakouské železniční společnosti ÖBB- Personenverkehr AG Kurtem Bauerem. »

Michal Tarkoš: Peníze na likvidaci graffiti bychom využili jindeMichal Tarkoš: Peníze na likvidaci graffiti bychom využili jinde

2.10.2017 - Jak funguje provoz vlaků na úpatí Národního parku České Švýcarsko a v podhůří Krušných hor, jak se dá bránit vandalismu na železnici a na kolik přijde odstraňování škod? Nejen o tom jsme hovořili s Michalem Tarkošem z děčínské provozní jednotky pražského depa. Zmínil se však i o problému s nedostatkem kvalifikovaných zaměstnanců na některých pozicích. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika