Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést zefektivnění správy a údržby telekomunikační infrastruktury klíčové pro provoz železniční dopravy v České republice. »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově a v Nových Zámcích, až se v listopadu 1958 dostala do Brna, kde vydržela do vyřazení z provozu v roce 1979. Měla štěstí, nezamířila pod plameny autogenů, ale stala se provozním muzejním exponátem Českých drah. Po opravě prasklého válce parního stroje by se letos mohla brněnská kráska vrátit do čela nostalgických vlaků na Moravě. »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z depa v Michli. Za pár desítek minut měla vyrazit na svou první cestu s cestujícími z Prahy do Děčína. Od té doby už Pendolina přepravila zhruba 20 milionů cestujících. »
Signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
19.1.2025 - ČD podepsaly smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter. Zástavbu zajistí konsorcium firem ČD – Telematika a Kontron Transportation. Instalace technologie by měla být hotová do konce roku 2025 a vyjde na 132 milionů korun bez DPH. »
Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná
14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň umožnila přidání dalších regionálních spojů. S novým jízdním řádem na něj vyjely moderní elektrické jednotky ČD RegioPanter. »
Cestující vozí první bateriové Pantery
10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor a Studénku do Ostravy. Nové jednotky vycházejí z konceptu známých elektrických RegioPanterů, jezdit ale mohou i na neelektrifikovaných tratích. »
Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš
7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s Asociací kuchařů a cukrářů, totiž v ročním období, jež nás doprovodí do příštího roku, nabízí od 5. prosince lákavý mix klasických surovin tuzemské kuchyně v moderním pojetí. »
Jízdenku si lze nově uložit do elektronické peněženky
2.1.2025 - České dráhy rozšiřují nabídku služeb v oblasti online nákupu jízdních dokladů a odbavení. Nyní si cestující mohou jízdenku, kterou si pořídí v e-shopu, jednoduše uložit do mobilních aplikací Apple Wallet a Google Wallet a z nich ji předkládat při kontrole. Zákazníci si také mohou během několika klinutí vyřídit cestovní pojištění od AXA. »
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024 - České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu polepší především regionální spoje, a to i díky nasazení nových moderních jednotek RegioPanter a RegioFox. »
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových vlaků poskytuje lidem s handicapem více pohodlí a větší mobilitu. Disponují i napájením pro elektrické vozíky. »
Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86| »