Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Milan Čermák: Stát musí nastavit pravidla pro hospodaření se stanicemi
6.12.2012 - Na první pohled vypadá vlastnictví nádražní budovy lákavě. Jenže když těch budov máte více než tisícovku a významnou část z nich vlastně nepotřebujete, stane se konkurenční výhoda snadno finanční zátěží. Vše ještě komplikují zájmy památkářů a aktivistů. Bez systémového zásahu státu v této oblasti se České dráhy zřejmě neobejdou. »
Miroslav Klich: Na ostravské letiště by mohly jezdit i RegioPantery
22.11.2012 - V jeho obvodě jezdí více než 700 osobních a spěšných vlaků denně. Jako ředitel KCOD se Miroslav Klich stará o to, aby tyto spoje sloužily v souladu s potřebami a plány krajské samosprávy a nabízely cestujícím co nejvyšší kvalitu. Musí také myslet do budoucna, takže už nyní plánuje, jaká vozidla budou jezdit na nových či nově elektrizovaných tratích – třeba na ostravské letiště. »
Jaroslav Král: Zřídili jsme anonymní linku pro nahlašování podvodů
8.11.2012 - Mezi rizika, s nimiž musí počítat každá státní i soukromá firma, patří také nekalé chování nebo podvody zaměstnanců. Naštěstí existují i osvědčená systémová opatření, jak krádežím nebo korupci zamezit, například zřízení externích komunikačních kanálů, přes které se management může dozvědět o praktikách poškozujících zájmy společnosti. České dráhy v tomto směru udělaly před několika dny významný krok vpřed. »
Ladislav Bonda: Většina našich zakázek směřuje ke slovenským dopravcům
25.10.2012 - Výroba a modernizace železničních vozidel má na Slovensku více než stoletou tradici. Severozápadní město Vrútky si v tomto ohledu získalo dobrou pověst už v dobách federace, zejména u oprav elektrických lokomotiv. Od poloviny 90. let se zdejší firma ŽOS Vrútky vrhla na evropský trh. O úrovni práce jejích zaměstnanců se mohou přesvědčit i cestující v České republice. »
Jan Šatava: O lokálkách mají rozhodovat lidé z obcí místo krajů
11.10.2012 - Budoucnost řady lokálních tratí v republice je v ohrožení. Kraje totiž v posledních letech na některých úsecích přestávají objednávat provoz regionálních spojů. Jan Šatava patří do tábora hlasitých kritiků tohoto trendu. Podle něj by se k provozu na lokálkách měli vyjadřovat především lidé, kteří u nich bydlí, ne krajští úředníci a politici, kteří rozhodují od stolu podle akademických výpočtů. »
Tomáš Čoček: Naše dopravní stavby se podřídily evropským prioritám
27.9.2012 - Bez pomoci z Bruselu by leckterá dopravní stavba vůbec nezačala, což se týká i železnice. Na druhou stranu tyto projekty vážou poměrně značné prostředky z domácích zdrojů nutné na spolufinancování. Navíc tam, kde se národní priority nekryjí s evropskými, je čím dál obtížnější něco realizovat. »
Filip Drápal: Pražská MHD zažila v září revoluci, ale vlaky jezdí jako dříve
13.9.2012 - Každý pracovní den použije železnici v rámci Pražské integrované dopravy okolo 90 tisíc lidí. Toto číslo rok od roku stoupá, letos prý o více než 10 procent. S přesunem cestujících z autobusů do vlaků počítá organizace ROPID i po výrazné změně jízdních řádů MHD na začátku září. Hlavním limitem dalšího růstu je ovšem kapacita infrastruktury a částečně i dostatečná kvantita i kvalita drážních vozidel. »
Pavel Švagr: Každý by si měl vážit práce i zaměstnavatele
30.8.2012 - K čemu by nám byl vlak, kdyby ho neměl kdo řídit a kdo v něm obsloužit cestující? K čemu by byla nádraží, kdyby v nich nepracoval personál? Ano, zaměstnanci jsou duší a samou podstatou fungování každé společnosti. Personalistika proto hraje v Českých drahách klíčovou roli. »
Mikuláš Libský: Naše optická síť spojuje stovky měst a vesnic v republice
9.8.2012 - Společnost ČD - Telematika se právem pyšní jednou z nejrozsáhlejších optických infrastruktur u nás. Mimo jiné disponuje i centrálním úložištěm dat a specializovanými servisními pracovišti s působností po celém území České republiky. Optická vlákna v její síti jsou dlouhá více než 123 tisíc kilometrů. »
Jan Podstawka: Naši strojvedoucí umí jezdit snad na všech vozidlech
26.7.2012 - Běžnému cestujícímu je asi jedno, kdo zrovna sedí na stanovišti hnacího vozidla jeho vlaku. Přednosta provozní jednotky ale nemůže vyslat každého strojvedoucího, kterého má k dispozici, do jakéhokoli vozidla té či oné řady. Musí také přihlížet k drážním předpisům v zahraničí, pokud jím obsluhované spoje přejíždějí hranice. Podívali jsme se, jak to řeší v bohumínském depu. »