Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Slováci vylepšili svůj vozový parkSlováci vylepšili svůj vozový park

2.1.2024 - Cestující na středním a východním Slovensku se mohou v regionální dopravě těšit na pohodlnější a komfortnější jízdu. Národní dopravce, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), nedávno dokončil rozsáhlou obnovu osobních vozů. Jde o modernizaci pětatřiceti starších vozů řad Bdt a také o dodávku sedmnácti zcela nových Bdmpz. Díky tomu ZSSK získal celkem dvaapadesát moderních vozů. »

Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024Gotthardský tunel se po vykolejení vlaku zprůjezdní až v září 2024

28.12.2023 - Švýcarské dráhy SBB připustily, že opravy Gotthardského úpatního železničního tunelu, které jsou nutné po nedávném vykolejení nákladního vlaku, potrvají déle, než se původně očekávalo. Podle nejnovějších prognóz by měly skončit až v září příštího roku. »

Trenitalia pořídí třicet rychlovlakůTrenitalia pořídí třicet rychlovlaků

27.12.2023 - Výrobce kolejových vozidel Hitachi Rail dodá italskému dopravci Trenitalia 30 nových vysokorychlostních jednotek ETR1000 známých především pod názvem Frecciarossa 1000. Kontrakt má hodnotu 861 milionů eur, v přepočtu zhruba 21,1 miliardy korun. Součástí uzavřené smlouvy je opce na dalších deset vlaků za 287 milionů eur. »

ZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlakůZSSK představila nové středisko údržby. Zajistí čistotu a bezpečnost vlaků

29.11.2023 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) nedávno dokončila výstavbu tří středisek technicko-hygienické údržby (THÚ). Celkové náklady na vybudování pracovišť v Nových Zámcích, Zvolenu a Humenném přesáhly podle společnosti částku 116 milionů eur, tedy v přepočtu asi 2,8 miliardy Kč. Podstatná část z této sumy, konkrétně 85 %, byla financována z Evropského fondu regionálního rozvoje. Zbytek nákladů se uhradil ze státního rozpočtu a rozpočtu dopravce. »

Do Itálie míří první vodíkový vlakDo Itálie míří první vodíkový vlak

28.11.2023 - Společnost Alstom společně s dopravcem Ferrovie Nord Milano (FNM) představila na veletrhu EXPO Ferroviaria v Miláně novou jednotku s vodíkovým pohonem. Jedná se o vlak Coradia Stream. FNM jich na základě dohody podepsané v listopadu 2020 objednal šest s opcí na dalších osm. Jedná se o vůbec první vozidlo tohoto typu v Itálii. »

ÖBB vstupují na železnici v NěmeckuÖBB vstupují na železnici v Německu

26.11.2023 - Britská společnost Go-Ahead Group v říjnu souhlasila s prodejem svého podnikání v Německu Rakouským spolkovým drahám (ÖBB), což dopravci premiérově umožnilo vstoupit na německý trh závazkové železniční dopravy. Očekává se, že se dohodu podaří dokončit letos a Go-Ahead bude i nadále fungovat jako nezávislá společnost. »

Škoda Group dodá 30 elektrických vlaků do UzbekistánuŠkoda Group dodá 30 elektrických vlaků do Uzbekistánu

25.11.2023 - Zástupci výrobce Škoda Group podepsali kontrakt s Uzbeckými státními drahami na dodávku 30 elektrických vlaků v hodnotě 320 milionů eur. Uzavřená dohoda představuje největší zakázku, kterou česká společnost v Uzbekistánu dosud získala. Podpisu smlouvy se v Plzni zúčastnil premiér Uzbe­kistánu Abdull Aripov a ministr doprav Ilkhom Makhkamov. »

Slováci předvedli nového PanteraSlováci předvedli nového Pantera

18.11.2023 - Cestování po železnici na východním Slovensku už brzy zpříjemní devět nových elektrických jednotek řady 660 zvaných Panter od firem Škoda Group a ŽOS Trnava. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v říjnu předvedla první dokončený vlak, který nedávno úspěšně absolvoval technicko-bezpečnostní zkoušku. Objeví se na tratích na východě země. »

Oprava drážďanské nádražní haly pokračuje Oprava drážďanské nádražní haly pokračuje

31.10.2023 - Na drážďanském hlavním nádraží pokračuje obnova haly nad nástupišti. Začala v roce 2022, rozdělená je do několika etap a skončí v roce 2025. Investici ve výši 44 milionů eur spolufinancuje spolková vláda, Sasko a DB AG. »

Jízdní řád 2024 v Evropě: Více vlaků a řada omezeníJízdní řád 2024 v Evropě: Více vlaků a řada omezení

30.10.2023 - Evropské železnice v roce 2024 čeká další rozšíření nabídky spojů, ale zároveň obrovská výluková činnost, což bude znamenat dočasné prodloužení cestovních časů a také odříkání vlaků. Kromě toho bude pokračovat významná obnova dálkových vlaků a další odklon od klasických vozů k uceleným jednotkám. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika