Železničář / Seznam článků
Seznam článků
V Pardubicích slouží nová zastávka i lávka
10.7.2024 - Po bezmála čtyřech letech skončila modernizace železničního uzlu v Pardubicích. Cestující díky tomu mohou využívat nové moderní nástupiště, pohodlně dostupné výtahy a eskalátory. Část vlaků také začala zajíždět na novou zastávku blíže k centru krajské metropole a přímo na hlavním nádraží vznikla i nová železniční lávka. »
Nová stanice v Bubnech už pomalu získává podobu
16.6.2024 - Už více než rok trvá kompletní rekonstrukce úseku železniční trati mezi pražskými Bubny a Výstavištěm. Letos výrazně pokročila především výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech, včetně navazujících estakád. Ty nahradí jak přejezd v Bubenské ulici, tak i železniční náspy, které dosud rozdělovaly velkou část Holešovic. »
Tornádo se rozloučilo s Olomoucí a projelo Českem
25.5.2024 - Řada 460 se loučí s pravidelným provozem. Někdejší ikona příměstských vlaků na severu Čech, Olomoucku nebo Ostravsku předává štafetu novějším strojům v podobě jednotek RegioPanter. Na konci dubna se za mimořádného zájmu fanoušků uskutečnila oficiální rozlučka. Definitivně dojezdí na zálohách a výlukových vlacích v následujících měsících. »
Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu
12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová nástupiště, zkontrolujeme zdvoukolejňování Branického mostu a v rámci stavby prvních dvou úseků dráhy z Prahy do Kladna navštívíme pražské Bubny a kladenské centrální nádraží. »
České dráhy posílily údržbu vozů
17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto před časem přijaly opatření ke zvýšení disponibility svých rychlíkových vozů a situace se už postupně zlepšuje. »
V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor
11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny Vectronu pokřtil ministr dopravy Martin Kupka, jenž pod dohledem zkušených školitelů z Dopravního vzdělávacího institutu dojel téměř doopravdy z ostravského Svinova do Jistebníku. »
ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů
19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Partnerem tohoto projektu pro oblast výzkumu a dodávky paliv je společnost ORLEN Unipetrol. »
V Lovosicích už slouží dvě nová nástupiště
20.1.2024 - Když na přelomu tisíciletí doputovala modernizace prvního železničního koridoru ke stanici Lovosice, samotné budovy nádraží a nástupišť se prakticky nedotkla. Historický dluh se daří napravovat až nyní – kompletní obnovou již prošly nástupiště 3 a 4, práce se v současnosti soustředí na první dvě. A dočká se i nádražní budova. »
Trať z Vysočan do Mstětic má tři koleje
13.1.2024 - Cestující mohou od začátku prosince znovu využívat kompletně zrekonstruovanou stanici Praha-Vysočany. Zprovozněn byl rovněž tříkolejný úsek z Vysočan do Mstětic, jehož součástí je i nová zastávka u stanice metra Rajská zahrada. Správa železnic tak zmodernizovala celkem 15 kilometrů železniční sítě. »
Restaurační vůz ComfortJetu prošel náročnými testy v klimatunelu
23.12.2023 - První restaurační vůz pro soupravy ComfortJet je na světě. V průběhu listopadu podstupoval náročné zkoušky ve vídeňské klimatické komoře. Teoreticky tedy již známe reálnou podobu celé soupravy, byť se ještě v ucelené formě nesetkala – jednotlivé vozy podstupují různé fáze zkoušek před zahájením zkušebního provozu ComfortJetů, jenž je plánován na rok 2024. Jak restaurační vůz vypadá a v jaké fázi je výroba dalších vozů? »