Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Začíná oprava trati z Karlštejna do Berouna

Začíná oprava trati z Karlštejna do Berouna

5.11.2023 – autor: PETR SLONEK

V úseku mezi Karlštejnem a Berounem už v listopadu začíná rozsáhlá rekonstrukce. Stavební práce budou zahrnovat kompletní obnovu 7,1 kilometru dlouhého úseku, což s sebou přinese i velký dopad na železniční dopravu. S dokončením se počítá v roce 2026.

Začíná oprava trati z Karlštejna do Berouna

Správa železnic nedávno podepsala smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu provedou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ a hodnota zakázky je bezmála 2,3 miliardy korun.
„Vzhledem k velmi vysokému vytížení tohoto koridorového úseku bylo důležitým kritériem veřejné zakázky co nejmenší omezení provozu. Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Součástí nabídky zhotovitele byly pohotovostní služby pro případ mimořádných událostí.

Jednokolejný provoz
Stavbaři budou pracovat za jednokolejného provozu. Díky opatřením se kolem pracovních míst zavede vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 kilometrů v hodině namísto běžně používaných 50 kilometrů v hodině. Stavba se nachází ve složitém území Chráněné krajinné oblasti Český kras, s velmi omezeným přístupem na staveniště v úzkém údolí řeky Berounky. Na zastávce Srbsko dělníci vybudují bezbariérová nástupiště a podchod. Pro zvýšení bezpečnosti provozu je plánována sanace a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín. Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 kilometrů v hodině.

Omezení vlaků
První výluky na trati se uskuteční od 5. do 16. listopadu a od 2. do 9. prosince 2023, a to vždy přes den od 8:30 do 18:30 hodin. V rámci nich se dělníci budou věnovat přípravným pracím, které zahrnují například terénní úpravy. Po dobu těchto výluk České dráhy plánují několik opatření. Spoje linky R16 Praha – Plzeň – Klatovy budou mimořádně zastavovat ve stanicích Srbsko a Karlštejn pro nástup a výstup cestujících. Příměstská linka S7 z Prahy do Berouna bude v úseku Karlštejn ‒ Beroun odřeknuta. Naopak linka Ex6 Praha – Plzeň – Cheb pojede dál bez omezení.
Výluky budou pokračovat po Novém roce v rozsahu až 180 dní. Pro tato omezení nicméně dojde k úpravě aktuálního jízdního řádu. Správa železnic nyní nastalá omezení řeší jak s Českými drahami, tak ostatními dopravci a objednateli dopravy, aby mohl být sestaven odpovídající dopravní model. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic Připravuje se modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic

22.2.2024 - Správa železnic hledá projektanta modernizace úseku z Výstaviště do Dejvic. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěna v… »

Plzeňské nádraží opět září novotouPlzeňské nádraží opět září novotou

18.2.2024 - Po téměř tříleté rekonstrukci v hodnotě zhruba jedné miliardy korun se počátkem ledna otevřela památkově chráněná budova hlavního nádraží v Plzni z roku 1907. Celý objekt, jímž denně projde až 20 tisíc cestujících, má… »

Vyjel jubilejní 800. Mattoni expressVyjel jubilejní 800. Mattoni express

15.2.2024 - Ze stanice Vojkovice nad Ohří se 16. ledna odpoledne vydal na cestu jubilejní 800. Mattoni express, kterým ČD Cargo ve spolupráci s dopravcem Railsystém zajišťuje přepravu nealkoholických nápojů společnosti Mattoni 1873 z Kyselky do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika