Železničář / Zpravodajství / Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
13.8.2023
Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od července zkrátila o 21, respektive o 26 minut. Rychleji se cestuje také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.
Vlak EC Hungaria znovu jezdí do centra Prahy a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také v Praze hlavním nádraží. Obnovilo se i přímé vlakové spojení railjet Vindobona Graz – Wien – Brno – Praha – Dresden – Berlin. Návrat spojů railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou, jež nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem, umožnilo dokončení hlavních oprav na 1. koridoru. Zkrácení doby jízdy znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice.
Další články této rubriky
ČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku
9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »
Poslední turnusový den pro pražské Banány
8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »
SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »