Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny

Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny

13.8.2023

Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od července zkrátila o 21, respektive o 26 minut. Rychleji se cestuje také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.

Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny

Vlak EC Hungaria znovu jezdí do centra Prahy a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také v Praze hlavním nádraží. Obnovilo se i přímé vlakové spojení railjet Vindobona Graz – Wien – Brno – Praha – Dresden – Berlin. Návrat spojů railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou, jež nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem, umožnilo dokončení hlavních oprav na 1. koridoru. Zkrácení doby jízdy znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD Cargo nasadilo svůj první duální VectronČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

15.5.2024 - Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve… »

České dráhy v Benešově předvedly první RegioPanter pro PIDČeské dráhy v Benešově předvedly první RegioPanter pro PID

14.5.2024 - V železniční stanici Benešov u Prahy a v přilehlém autobusovém terminálu se třetí dubnovou sobotu uskutečnil Regionální den PID. Téměř po celý den se návštěvníci mohli svézt historickými autobusy a speciálními vlaky.… »

Cheb se rozloučil s výtopnouCheb se rozloučil s výtopnou

12.5.2024 - Obměna vozového parku Českých drah podněcuje potřebu další modernizace údržbového zázemí. V případě chebského depa znamená výstavba nové opravárenské haly nutnost rozloučit se s původní severní výtopnou z předminulého… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika