Železničář / Zpravodajství / Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
27.9.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Pravidelné spoje mezinárodních osobních, ale i nákladních vlaků, které spojují Českou republiku s Rakouskem, jezdí od konce srpna po zbrusu novém mostě, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice.
Dosavadní spojení obou břehů Dyje bylo takřka dva roky v rekonstrukci a aby se zamezilo významnějším zpožděním, musela se zřídit speciální výhybna u lokality Pohansko. Unikátní předpjatá ocelová konstrukce s mostovkou, tvořenou svařovaným žlabem pro průběžné kolejové lože, nebyla dosud v Česku použita. Původní most měl tři mostní pole, nový tvoří jediný téměř stometrového rozpětí bez jediného pilíře v korytě řeky. Poslední technická zkouška, která podmiňuje rychlost 160 km/hod, se uskutečnila v úterý 6. září. Od tohoto data je možné plnohodnotné využití obou mostních konstrukcí. Nový most dostal jméno Oskar podle žlutých táhel, která jsou použita v konstrukci této stavby.
Další články této rubriky
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »
Vlaky jezdí i mezi školními lavicemi
23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »