Železničář / Zpravodajství / Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
27.9.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Pravidelné spoje mezinárodních osobních, ale i nákladních vlaků, které spojují Českou republiku s Rakouskem, jezdí od konce srpna po zbrusu novém mostě, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice.
Dosavadní spojení obou břehů Dyje bylo takřka dva roky v rekonstrukci a aby se zamezilo významnějším zpožděním, musela se zřídit speciální výhybna u lokality Pohansko. Unikátní předpjatá ocelová konstrukce s mostovkou, tvořenou svařovaným žlabem pro průběžné kolejové lože, nebyla dosud v Česku použita. Původní most měl tři mostní pole, nový tvoří jediný téměř stometrového rozpětí bez jediného pilíře v korytě řeky. Poslední technická zkouška, která podmiňuje rychlost 160 km/hod, se uskutečnila v úterý 6. září. Od tohoto data je možné plnohodnotné využití obou mostních konstrukcí. Nový most dostal jméno Oskar podle žlutých táhel, která jsou použita v konstrukci této stavby.
Další články této rubriky
Nádraží v Klatovech projde kompletní rekonstrukcí
5.2.2025 - Správa železnic počátkem prosince zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech. Obnovou projde jak odbavovací hala, tak i obě křídla památkově chráněného objektu. Stavba přinese účelnější využití interiéru… »
Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová
1.2.2025 - Na přelomu roku začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Správa železnic tak zahájila jednu z nejvýznamnějších staveb za 17,132 miliardy korun. Staví se za provozu. Soutěž vyhrály společnosti Eurovia CZ; Strabag Rail;… »
Dopravce splnil podmínky dle normy ISO 50001
31.1.2025 - Na základě Českým drahám udělených certifikací dle normy ISO 50001 se od 25. až 29. listopadu 2024 uskutečnil recertifikační audit zaměřený na plnění požadavků implementace normy v oblasti hospodaření s energií smluvně… »