Železničář / Zpravodajství / Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
27.9.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Pravidelné spoje mezinárodních osobních, ale i nákladních vlaků, které spojují Českou republiku s Rakouskem, jezdí od konce srpna po zbrusu novém mostě, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice.

Dosavadní spojení obou břehů Dyje bylo takřka dva roky v rekonstrukci a aby se zamezilo významnějším zpožděním, musela se zřídit speciální výhybna u lokality Pohansko. Unikátní předpjatá ocelová konstrukce s mostovkou, tvořenou svařovaným žlabem pro průběžné kolejové lože, nebyla dosud v Česku použita. Původní most měl tři mostní pole, nový tvoří jediný téměř stometrového rozpětí bez jediného pilíře v korytě řeky. Poslední technická zkouška, která podmiňuje rychlost 160 km/hod, se uskutečnila v úterý 6. září. Od tohoto data je možné plnohodnotné využití obou mostních konstrukcí. Nový most dostal jméno Oskar podle žlutých táhel, která jsou použita v konstrukci této stavby.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »