Železničář / Zpravodajství / VUZ chystá ve Velimi modernizaci malého okruhu
VUZ chystá ve Velimi modernizaci malého okruhu
27.7.2023
Velký zkušební okruh Výzkumného ústavu železničního (VUZ) ve Velimi na Kolínsku oslavil na začátku června šedesáté narozeniny. Dnes je zkušební centrum špičkovým zařízením pro testování železničních vozidel a podávají si v něm dveře výrobci a provozovatelé železničních drah z celého světa.
Testování vlaků a železniční dopravy by se podle generálního ředitele VUZ Martina Bělčíka mělo více zaměřit na kybernetickou odolnost. Společnost hodlá v areálu instalovat celkem 2 500 solárních panelů a prověřuje možnosti vybudování nové opravárenské haly. Testovací centrum s malým a velkým okruhem je v provozu od roku 1963. „Rádi bychom se soustředili na malý železniční okruh a vše, co se týká obnovitelných zdrojů,“ řekl Bělčík. Aktuálně je podle něj VUZ před vyhlášením soutěže na dodávku zhruba 2 500 solárních panelů na všechny budovy v areálu s výkonem 1,2 megawatt-peak (MWp). Měly by pokrýt spotřebu elektřiny například pro osvětlení haly v areálu. Chystá se rovněž úprava příjezdové cesty do areálu a zavedení pitné vody.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »