Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

13.9.2012 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Zvláštní kyvadlové vlaky, ale také pojízdný kinosál a zázemí pro informační středisko a konání tiskovek, zajistily České dráhy pro návštěvníky Mistrovství Evropy v raftingu na Lipně. Na místě závodů bylo pořádně mokro – ve Vltavě závodníkům, ale občas i skandujícím fanouškům na pevnině, a to kvůli letním přeháňkám. Na nadšení a radosti ze závodu to ale nic neubralo.

Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

Jižní Čechy se na několik dní staly centrem evropského zájmu. Tedy alespoň v očích sportovní veřejnosti, protože se zde od 29. srpna do 2. září konalo Mistrovství Evropy v raftingu. Nejlepší raftaři z kontinentu se utkali na divokých vodách Čertových proudů na Vltavě. České dráhy jako oficiální dopravce zajišťovaly přepravu závodníků a posílily vlakové spoje v okolí. Kromě toho připravily pro návštěvníky sportovní akce zázemí v podobě Kinematovlaku, Vláčku Hráčku a Konferenčního vozu.

Kyvadlová doprava zdarma

Na základě spolupráce ČD, Jihočeského kraje a Svazu vodáků byly vypraveny zvláštní vlaky, které v době konání ME v raftingu na Vltavě pod Lipenskou přehradou zajišťovaly pro diváky, návštěvníky i účastníky mistrovství bezplatnou přepravu mezi stanicemi Vyšší Brod klášter a Lipno nad Vltavou. Po všechny dny, kdy se mistrovství konalo, pendlovaly mezi 7. a 18. hodinou v hodinovém taktu osobní soupravy s lokomotivami řady 210 mezi stanicemi Vyšší Brod klášter a Lipno nad Vltavou. Na obou koncích soupravy se nacházely služební vozy BDs, dále zde jezdila modernizovaná „patra“ řady Bdmteeo. Ve Vyšším Brodě byly zajištěny přestupy na běžné (již zpoplatněné) vlaky z Rybníka nebo až z Českých Budějovic. Kyvadlové vlaky byly významnou pomocí, protože v okolí místa konání mistrovství bylo výrazně omezeno parkování.

Kyvadlové vlaky, ve kterých byla přeprava zdarma, byly neplánovaně využívány i trochu jinak. Mezi stanicemi Čertova stěna, Loučovice a Lipno nad Vltavou jimi totiž – mimo vlastní mistrovství – jezdili kajakáři z celé republiky i se svými sportovními plavidly. „Jé, tady je vody, jako kdyby tu jeli hastrmani!“ komentovala malá cestující několikamilimetrovou vrstvu vody na podlaze „patra“ a také nacucané sedáky. Nebylo divu, protože textilní potahy nasávaly vodu z promočených vodáků a prostor v uličce a na představcích zabíraly i ve více vrstvách lodě, z nichž také občas ukáplo. Milovníci divoké vody si ovšem přepravu pochvalovali.

Pohádky pro děti, sestřihy ze závodů pro dospělé

V Lipně lákal děti Vláček Hráček a hlavně Kinematovlak, ve kterém se denně do 15 hodin promítaly filmy pro děti. Odpoledne pak „pod taktovkou“ společnosti Boatpark, Svazu vodáků České republiky a Hiko Devils Extreme Race běžely krátké filmy a dokumenty s vodáckou a expediční tematikou, které od čtvrtka začínaly vždy sestřihem z předchozího dne závodů. Azylem pro informační centrum ME v raftingu a Českých drah se stal Konferenční vůz, kde proběhly i tiskové konference. Především během pátečního a sobotního propršeného dne byl vůz Českých drah jediným místem v areálu závodů, kde se dalo ohřát pod pevnou střechou a vypít pravé espreso nebo čaj podávané stevardkou JLV. Michal Cuc, člen posádky Hanace rafters a úspěšného českého týmu 1, který se sem přišel ukrýt před deštěm, si zázemí moc chválil. Mimochodem, Češi i Češky bodovali, včetně nedělní královské disciplíny – sjezdu, který se jel celými Čertovými proudy skoro 50 minut, od startu u paty hráze až na Čertovu stěnu. A díky maximální péči zástupců Českých drah, především zaměstnanců českobudějovických KCOD a RCVD, přes nemalé obtíže také železnice získala pomyslné kladné body v očích veřejnosti.

Autobusy v režii drah

Náročnou přepravu konvoje z místa závodu uskutečnila v pondělí 3. září společnost ČD Cargo, provozní jednotka České Budějovice, za účasti zaměstnanců SŽDC, oblastního ředitelství Plzeň. Z Loučovic do dopravny Lipno nad Vltavou souprava dorazila sunutím. A ještě jedna zajímavost. České dráhy se chopily i organizace autobusové dopravy pro přepravu závodníků mezi místem dojezdu u Vyššího Brodu a startem trasy pod lipenskou přehradní hrází. Na přání Svazu vodáků zajistily i historický vodácký autobus, který podle potřeby přepravoval návštěvníky od velkokapacitního parkoviště u lyžařského areálu Lipno k dějišti závodů. ČD tak prokázaly schopnost zhostit se role komplexního dopravce na akci mezinárodního významu.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou

22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »

České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu MoravyČeské dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy

20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »

Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodejiJízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji

17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika