Železničář / Zpravodajství / V září začíná další část výluky brněnského uzlu
V září začíná další část výluky brněnského uzlu
3.9.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Další část výluky v brněnském železničním uzlu, která začne 3. září, výrazně zasáhne do osobní dopravy. Skončí prázdninová omezení a zásadně se změní výlukový dopravní model, který platí od 16. července. Protože během školního roku jezdí v jihomoravské dopravní integraci násobně více regionálních vlaků ČD, z nichž řada dodržuje čtvrthodinový interval, budou muset některé spoje jezdit na brněnské dolní nádraží namísto hlavního.
Nejmenší změnu zaznamenají rychlíky linky R11, které od Jihlavy pojedou na brněnské hlavní nádraží. Po výstupu cestujících však ihned zamíří do depa v Maloměřicích, kde bude zajištěn jejich obrat. Naopak regionální spoje linky S4, tedy osobní a spěšné vlaky jezdící na trati SŽDC 240, budou mezi Brnem hlavním nádražím a Zastávkou u Brna nahrazeny autobusy. Na této lince bude zavedena náhradní autobusová doprava jak expresní bezzastávková, tak i obslužná linka zastavující ve všech stanicích a zastávkách na trase. Jednodušší bude situace mimo pracovní dny, kdy pojedou vlaky linky S4 bez omezení až na brněnské hlavní nádraží.
Brněnská S41 na dolní nádraží
Největší změnu zaznamenají vlaky linky S41 na trati 244 směrem od Moravských Bránic, které budou přetrasovány na brněnské dolní nádraží s peronním nástupištěm. Mezi dolním a hlavním nádražím dispečeři zavedou celodenní a celotýdenní náhradní autobusovou dopravu. Pokud bude někdo z cestujících linky S41 potřebovat dojet do Horních Heršpic, může využít pomocné autobusové linky v úseku Střelice – Brno-Horní Heršpice. Poněkud komplikované cestování je způsobeno tím, že vlaky S41 se při jízdě na dolní nádraží Horním Heršpicím zcela vyhnou.
Nová pokladna pro zákazníky
Vedení linky S41 do/z Brna dolního nádraží si vyžádá systémové úpravy časových poloh vlaků. V ranních hodinách odjedou dříve z Brna, v odpoledních hodinách naopak do Brna dorazí později. V Brně bude stanoviště náhradní autobusové dopravy za linky S4 i S41 umístěno v Uhelné ulici na opačné straně hlavního nádraží (u Tesca). Ve stanici Brno dolní nádraží bude navíc aktivována osobní pokladna Českých drah (tarifní bod Brno hl. n.). Lze předpokládat, že část cestujících nepoužije náhradní dopravu a půjde z nedaleké MHD přímo na vlak na „dolní“. Na dolním nádraží začne intenzivně pracovat na výstavbě druhého krytého nástupiště a podchodu, které by měly být k dispozici už v prosinci.
Další články této rubriky
Služba ČD Bike má za sebou další úspěšnou sezonu
13.1.2025 - Půjčovny kol, které České dráhy provozují pod značkou ČD Bike, loni opět využily tisíce zákazníků. Provozovny fungují od jara do podzimu, menší část z nich celoročně. Kromě klasických kol mají v nabídce i koloběžky a také… »
ČD uzavřely s odbory kolektivní smlouvu na rok 2025
12.1.2025 - České dráhy se dohodly s odborovými centrálami na podmínkách Podnikové kolektivní smlouvy na rok 2025. Vyjednávání se zástupci všech dvanácti odborových organizací trvala několik týdnů, během kterých bylo nutné najít… »
Nové štítky zlepší identifikaci všech železničních přejezdů
8.1.2025 - Správa železnic začala instalovat na přejezdy nové reflexní štítky, které zvýší bezpečnost provozu. V nejbližší době jimi osadí všechna úrovňová křížení na své síti. Polepy obsahují číslo konkrétního přejezdu a… »