Železničář / Zpravodajství / V září začíná další část výluky brněnského uzlu
V září začíná další část výluky brněnského uzlu
3.9.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Další část výluky v brněnském železničním uzlu, která začne 3. září, výrazně zasáhne do osobní dopravy. Skončí prázdninová omezení a zásadně se změní výlukový dopravní model, který platí od 16. července. Protože během školního roku jezdí v jihomoravské dopravní integraci násobně více regionálních vlaků ČD, z nichž řada dodržuje čtvrthodinový interval, budou muset některé spoje jezdit na brněnské dolní nádraží namísto hlavního.
Nejmenší změnu zaznamenají rychlíky linky R11, které od Jihlavy pojedou na brněnské hlavní nádraží. Po výstupu cestujících však ihned zamíří do depa v Maloměřicích, kde bude zajištěn jejich obrat. Naopak regionální spoje linky S4, tedy osobní a spěšné vlaky jezdící na trati SŽDC 240, budou mezi Brnem hlavním nádražím a Zastávkou u Brna nahrazeny autobusy. Na této lince bude zavedena náhradní autobusová doprava jak expresní bezzastávková, tak i obslužná linka zastavující ve všech stanicích a zastávkách na trase. Jednodušší bude situace mimo pracovní dny, kdy pojedou vlaky linky S4 bez omezení až na brněnské hlavní nádraží.
Brněnská S41 na dolní nádraží
Největší změnu zaznamenají vlaky linky S41 na trati 244 směrem od Moravských Bránic, které budou přetrasovány na brněnské dolní nádraží s peronním nástupištěm. Mezi dolním a hlavním nádražím dispečeři zavedou celodenní a celotýdenní náhradní autobusovou dopravu. Pokud bude někdo z cestujících linky S41 potřebovat dojet do Horních Heršpic, může využít pomocné autobusové linky v úseku Střelice – Brno-Horní Heršpice. Poněkud komplikované cestování je způsobeno tím, že vlaky S41 se při jízdě na dolní nádraží Horním Heršpicím zcela vyhnou.
Nová pokladna pro zákazníky
Vedení linky S41 do/z Brna dolního nádraží si vyžádá systémové úpravy časových poloh vlaků. V ranních hodinách odjedou dříve z Brna, v odpoledních hodinách naopak do Brna dorazí později. V Brně bude stanoviště náhradní autobusové dopravy za linky S4 i S41 umístěno v Uhelné ulici na opačné straně hlavního nádraží (u Tesca). Ve stanici Brno dolní nádraží bude navíc aktivována osobní pokladna Českých drah (tarifní bod Brno hl. n.). Lze předpokládat, že část cestujících nepoužije náhradní dopravu a půjde z nedaleké MHD přímo na vlak na „dolní“. Na dolním nádraží začne intenzivně pracovat na výstavbě druhého krytého nástupiště a podchodu, které by měly být k dispozici už v prosinci.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »