Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Plzni vyroste nová opravárenská hala

V Plzni vyroste nová opravárenská hala

16.4.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Plzeňské Oblastní centrum údržby Českých drah se rozroste o novou správkárenskou halu. Dopravce krokem reaguje na nasazení nových vlaků v regionu a nutnost pro ně vybudovat kvalitní zázemí. V budoucnu by měla v Plzni vzniknout i nová myčka.

V Plzni vyroste nová opravárenská hala

České dráhy postaví ve svém Oblastním centru údržby (OCÚ) Západ v Plzni nové opravárenské centrum. Určeno bude především pro servis elektrických jednotek řady 650 a motorových řady 844. Nová budova vznikne u stávající haly cyklických oprav. „Pro nás jde o zlomový krok, neboť je zásadní pro naplňování smluvních podmínek kraje. V současné podobě infrastruktury nejsme schopni zajišťovat údržbu při dalších dodávkách RegioPanterů v nejbližších letech. Často se nám prodlužuje údržba, a tím odstavení vozidel z provozu,“ uvedl Vladimír Janoušek, ředitel OCÚ Západ. „Dodávky nových vozidel musí jít ruku v ruce se zajištěním potřebné infrastruktury a vyškolených zaměstnanců.“

Vše pod jednou střechou

Opravárenské centrum vytvoří hala se čtyřmi kolejemi o délce 100 m a dílny pro opravy komponentů železničních kolejových vozidel. Kromě jednotek RegioPanter a RegioShark v ní bude možné udržovat vozidla všech řad provozovaných ČD, resp. ČD Cargo a Správou železnic. „Hala poslouží provozní údržbě a opravě vyšších rozsahů. Vybavena bude jeřábem s nosností pět tun či montážními lávkami pro bezpečný přístup k zařízení umístěnému na střechách vozidel. Součástí haly se stanou i přístavky, kde vznikne zázemí pro zaměstnance, sklady, dílny pro opravy a údržbu drobných součástí železničních kolejových vozidel a soustružna,“ vyjmenoval Janoušek.

Předmětem zakázky je rovněž zřízení nového návazného kolejiště, které bude zaústěno do stávajícího kolejiště. Plánuje se i venkovní prohlížecí kanál pro čištění trakčních motorů a přístupová komunikace pro složky IZS a manipulační techniku. Před začátkem stavby je nutné snést stávající kolejiště, resp. 4 koleje a 2 výhybky. Dále stavaři zdemolují dvě drobné stavby, v minulosti sloužící jako zázemí obsluhy zauhlování parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, protože na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk.

Dopravce nyní čeká na konec zadávacího řízení na výběr dodavatele stavby. „Pokud nenastanou komplikace, tak by smlouva mohla být uzavřena koncem druhého čtvrtletí tohoto roku a do dvaceti dnů od uzavření smlouvy by měly být zahájeny stavení práce. Doba výstavby je zadávacími podmínkami veřejné zakázky stanovena na rok a půl,“ informoval Ondřej Páleník, ředitel odboru centrálního nákupu a logistiky ČD.

Chystá se i nová myčka

Nová hala ale není v oblastním centru údržby v Plzni poslední investicí. Nedávno nechalo vedení ČD zpracovat studii proveditelnosti na novou, celoročně využitelnou myčku. „Měla by být situována v blízkosti stávajícího areálu a zajistit by měla celoroční mytí skříní. Náklady budou známé až na základě zpracované projektové dokumentace,“ upřesnil Vladimír Janoušek. V plánu jsou i investice do elektrifikace severního zhlaví.

Do železničního uzlu Plzeň je zaústěno šest železničních tratí s dálkovou a regionální dopravou. Středisko údržby ČD se nachází v severovýchodní části, v sousedství seřaďovacího nádraží. Pracoviště slouží k údržbě osobních vozů, elektrických a motorových jednotek, motorových vozů a lokomotiv závislé i nezávislé trakce pro dálkovou a regionální dopravu.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika