Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

7.1.2024

Dodávka pětice RegioPanterů pro Moravskoslezský kraj je kompletní. První elektrická dvouvozová jednotka řady 650.2 do kraje dorazila na začátku roku 2023, další čtyři pak v prosinci. Nasazeny do provozu byly s novým jízdním řádem 2024. Tyto čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter zvýší komfort cestování především na lince S3 mezi Bohumínem, Ostravou a Hranicemi na Moravě.

V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

Nové nízkopodlažní jednotky zajistí kompletní pokrytí této linky. Začnou se objevovat také na lince S9 mezi Ostravou-Svinovem a Českým Těšínem. Moderní vlaky nabízejí veškerý komfort pro příměstské a regionální cestování. Jednotky s kapacitou 147 cestujících jsou bezbariérové, disponují dostatkem prostoru pro cestující na invalidním vozíku, dětské kočárky nebo jízdní kola. Zároveň mají klimatizovaný interiér, pohodlné sedačky, wi-fi připojení nebo možnost nabití drobné cestovní elektroniky. Další posilou v rámci modernizace dopravy v Moravskoslezském kraji jsou od loňského léta také třívozové RegioPantery nové generace, které jezdí na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem.
Výroba nových vlaků bude pokračovat letos, kdy má Škoda Group dodat další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku Moravskoslezského kraje dovybaveny bateriovými články. „Vlaky s hybridním pohonem budou mít příští rok na tuzemských kolejích premiéru. České dráhy uvedou do provozu osobní vlaky na bateriový pohon jako první v ČR. Zároveň probíhá soutěž na dalších 15 bateriových jednotek, s jejichž nasazením počítáme za dva roky, tedy od prosince 2025. Investice do celkem 26 nových vlaků v Moravskoslezském kraji má hodnotu téměř čtyři miliardy korun,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které kombinují elektrifikované a neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a v regionu tak vzniknou nová přímá spojení, např. z Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína.  
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Začala další sezona v ČD Muzeu LužnáZačala další sezona v ČD Muzeu Lužná

16.5.2024 - Poslední dubnový víkend odstartovala nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka. Návštěvníci se mohli projet na nově prodloužené úzkorozchodné drážce v areálu muzea, připraveny byly rovněž jízdy historického vlaku s parní… »

ČD Cargo nasadilo svůj první duální VectronČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

15.5.2024 - Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve… »

České dráhy v Benešově předvedly první RegioPanter pro PIDČeské dráhy v Benešově předvedly první RegioPanter pro PID

14.5.2024 - V železniční stanici Benešov u Prahy a v přilehlém autobusovém terminálu se třetí dubnovou sobotu uskutečnil Regionální den PID. Téměř po celý den se návštěvníci mohli svézt historickými autobusy a speciálními vlaky.… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika