Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

27.10.2015 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Autobus a vlak – konkurence nebo spolupráce? Pod touto otázkou slibující zamyšlení se v lounském KD Zastávka 8. a 9. října uskutečnila konference, kterou pod hlavičkou Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice (DFJP), Českých drah a za podpory Ústeckého kraje zorganizoval Jan Hrabáček s kolegy.

V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

Zahájení se chopili starosta Loun Radovan Šabata, Jakub Jeřábek za kraj, Michae­la Ledvinová za fakultu Jana Pernera a šéf kanceláře člena představenstva pro osobní dopravu ČD Radek Dvořák. Pak přišel na řadu Martin Kvizda z Masarykovy Univerzity Brno s teoretickým pohledem na ústřední téma. Posluchače si získal Jiří Pohl ze Siemensu, jenž prostřednictvím čísel nabídl propojení cílů dopravní, energetické a environmentální politiky. Vystoupení Jiřího Kroutila z Iveco ČR, Michala Šimoníka za carshareovou firmu Autonapůl či Milana Kováře z autobusového Osnada ze skupiny Arriva nabídlo prezentaci produktů příznivcům kolejové dopravy. Zuzana Čechová přednášela na téma ČD a autobusová doprava a František Vichta o vztahu dálkové dopravy železniční a autobusové dopravy z pohledu ministerstva dopravy a legislativy.

Tradičně velmi zajímavé byly všechny zahraniční příspěvky, které už se více dotýkaly spolupráce obou dopravních modů v zemích, kde to dobře funguje, tedy v Rakousku a Německu: od Wolfganga Pfaffa (ÖBB Personenverkehr), Olivera Horeniho (VV Oberelbe) a Sophie Immenroth s Tomášem Petrasem (DB Fernverkehr). Řadu dotazů vyvolalo téma Jakuba Jeřábka z úřadu Ústeckého kraje. Mapoval vztah autobusové a železniční dopravy v kraji a nastínil i nejbližší záměry. Zbývá zmínit vystoupení Petera Köhlera ze společnosti LEO Express, jenž svůj referát nazval Autobus a vlak – faktory pro multimodální výběr.

Akce vyvrcholila exkurzí po atraktivní trase

Druhý den patřil poučné exkurzi po kolejích i po silnicích. Osobní vlak tvořený vozy 810+010 dopravce Railway Capital po atraktivní trase Louny – Žatec – Kaštice – Vilémov dovezl pozvané hosty do Kadaně, autobus na vlečku firmy SD Kolejová doprava Tušimice a na závěr byla exkluzívně připravena prohlídka tepelné elektrárny Tušimice.

Je těžké posoudit, zda otázka vyřčená v mottu konference byla nakonec plnohodnotně zodpovězena. Většina účastníků akce si každopádně vylepšila pohled na vztah obou druhů doprav, popřípadě se zbavila některých klišé.

Nechyběly dotazy fundované ani populistické, ostatně nepříliš kvalitní vlaková dostupnost Lounska a Žatecka k jednomu takovému přímo vybízela. Setkává se zde celkem osm tratí, z nichž ani jedna nenabízí dostatečně kvalitní a pro cestující přijatelnou osobní dopravu a pouze na jediném rameni Plzeň – Chomutov jezdí rychlíky.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika