Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

2.10.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Jak jsme už informovali v čísle 16, České dráhy a společnost Škoda Vagonka Ostrava uzavřely kontrakt na výrobu čtrnácti dvousystémových elektrických jednotek určených pro vnitrostátní rychlíky. Jednotky mají vycházet z osvědčené řady RegioPanter určené pro příměstskou dopravu, ovšem budou modifikovány tak, aby umožnily větší pohodlí cestujícím i na delších tratích. V soupravě bude jednak více míst pro uložení objemných zavazadel, stejně tak podélné police pojmou i rozměrnější zavazadla. Změna bude i u míst pro jízdní kola a kočárky, zásadní rozdíl bude v nižším počtu vstupních dveří. K vyššímu komfortu na větší vzdálenosti přispějí i odlišné typy sedaček.

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Dotazníky ve vlaku i na webu

U sedaček byl použit typ genio určený pro vlaky ÖBB (v současné době se instalují do prvních šesti jednotek ve výrobním závodě Siemens Krefeld). Dodává je firma Borcad z moravskoslezských Fryčovic. Pro případné úpravy bylo rozhodnuto několik „dálkových“ sedaček namontovat zkušebně do soupravy 440.012 DKV Česká Třebová, PJ Hradec Králové. Nakonec bylo namontováno sedm sad dvousedadel, aby vytvořily logicky ucelený oddíl. Cílem je sbírat zkušenosti od cestujících po dobu asi jednoho měsíce. 

Cestující se mohou vyjádřit ke kvalitě sedaček pomocí dotazníku, který se nachází přímo ve vlaku. Druhou možností je využít webové stránky www.borcad.cz, kde má být dotazník také zveřejněn. Ti, kteří se do testování sedaček v provozu zapojí a pošlou své názory, budou zařazeni do soutěže o věcné ceny. 

Staré sedačky se vrátí

Výměny sedmi dvousedadel se v královéhradeckém depu ujali servisní technici Borcadu Zdeněk Říha a David Novák. Standardní „příměstské“ sedačky byly za dozoru Ladislava Seidenglanze z Provozní jednotky Hradec Králové dočasně uschovány a po uskutečněném průzkumu na trati Pardubice hl. n. – Hradec Králové hl. n. – Jaroměř (po dobu výluk jen mezi Hradcem Králové a Jaroměří) se zřejmě vrátí na své místo do RegioPanteru. A poznámka na závěr: Po dobu výluky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové do 18. září byla jednotka 440.012 s novými zkušebními sedačkami nasazena s přípřeží lokomotivy nezávislé trakce.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Rekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovyRekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovy

18.6.2024 - Správa železnic hodlá na konci roku zahájit druhou část rekonstrukce interiéru ve Fantově budově na pražském hlavním nádraží. Důležitou podmínkou k samotnému zahájení stavby je právě vypsané výběrové řízení na… »

Budoucí železničáři úspěšně absolvovali zkoušky dospělostiBudoucí železničáři úspěšně absolvovali zkoušky dospělosti

14.6.2024 - Studenti oboru Provoz a ekonomika dopravy SŠES Praha 10 absolvovali 14. května praktické maturitní zkoušky, přičemž jedna z částí se konala i v prostorech OCÚ Střed ve Vršovicích. Žáci znalosti předvedli na čtveřici hnacích… »

Lužná plnohodnotně rozjela novou parní sezonuLužná plnohodnotně rozjela novou parní sezonu

12.6.2024 - O víkendu 11. a 12. května se v Lužné u Rakovníka uskutečnil letošní první parní víkend. Po oba dny se konalo tradiční komentované představení nejzajímavějších strojů na tamější točně. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika