Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

2.10.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Jak jsme už informovali v čísle 16, České dráhy a společnost Škoda Vagonka Ostrava uzavřely kontrakt na výrobu čtrnácti dvousystémových elektrických jednotek určených pro vnitrostátní rychlíky. Jednotky mají vycházet z osvědčené řady RegioPanter určené pro příměstskou dopravu, ovšem budou modifikovány tak, aby umožnily větší pohodlí cestujícím i na delších tratích. V soupravě bude jednak více míst pro uložení objemných zavazadel, stejně tak podélné police pojmou i rozměrnější zavazadla. Změna bude i u míst pro jízdní kola a kočárky, zásadní rozdíl bude v nižším počtu vstupních dveří. K vyššímu komfortu na větší vzdálenosti přispějí i odlišné typy sedaček.

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Dotazníky ve vlaku i na webu

U sedaček byl použit typ genio určený pro vlaky ÖBB (v současné době se instalují do prvních šesti jednotek ve výrobním závodě Siemens Krefeld). Dodává je firma Borcad z moravskoslezských Fryčovic. Pro případné úpravy bylo rozhodnuto několik „dálkových“ sedaček namontovat zkušebně do soupravy 440.012 DKV Česká Třebová, PJ Hradec Králové. Nakonec bylo namontováno sedm sad dvousedadel, aby vytvořily logicky ucelený oddíl. Cílem je sbírat zkušenosti od cestujících po dobu asi jednoho měsíce. 

Cestující se mohou vyjádřit ke kvalitě sedaček pomocí dotazníku, který se nachází přímo ve vlaku. Druhou možností je využít webové stránky www.borcad.cz, kde má být dotazník také zveřejněn. Ti, kteří se do testování sedaček v provozu zapojí a pošlou své názory, budou zařazeni do soutěže o věcné ceny. 

Staré sedačky se vrátí

Výměny sedmi dvousedadel se v královéhradeckém depu ujali servisní technici Borcadu Zdeněk Říha a David Novák. Standardní „příměstské“ sedačky byly za dozoru Ladislava Seidenglanze z Provozní jednotky Hradec Králové dočasně uschovány a po uskutečněném průzkumu na trati Pardubice hl. n. – Hradec Králové hl. n. – Jaroměř (po dobu výluk jen mezi Hradcem Králové a Jaroměří) se zřejmě vrátí na své místo do RegioPanteru. A poznámka na závěr: Po dobu výluky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové do 18. září byla jednotka 440.012 s novými zkušebními sedačkami nasazena s přípřeží lokomotivy nezávislé trakce.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

ČD chystají další velké investiceČD chystají další velké investice

22.10.2020 - České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line… »

Nadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korunNadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korun

30.9.2020 - Správní rada Nadačního fondu Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM rozdělila prvních 400 tisíc korun z transparentního účtu. Příjemci jsou zaměstnanci Českých drah, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u… »

Spolupráce NRZP a ČD pokračujeSpolupráce NRZP a ČD pokračuje

29.9.2020 - Více než šest stovek bezbariérových vozů a jednotek, přes 5 000 bezbariérových spojů každý den, což představuje více než dvě třetiny denně vypravených vlaků Českých drah, či unikátní společně vyvinutý objednávkový… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika