Železničář / Zpravodajství / SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
4.12.2024
Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. Zapojení úseku z Budějovic ke státním hranicím v Horním Dvořišti se v současnosti připravuje.

Provoz v jihočeské metropoli z moderního sálu Centrálního dispečerského pracoviště Praha ovládají dva traťoví dispečeři a jeden operátor železniční dopravy. Ten má na starosti informování cestujících, například nádražním rozhlasem. Dálkové řízení provozu přináší výrazné personální úspory. Zároveň umožňuje zlepšit komunikaci mezi zaměstnanci dálkového a operativního řízení provozu na dispečerském sále, což má pozitivní dopad mimo jiné na plynulost dopravy. Z Centrálního dispečerského pracoviště Praha je tak od 1. října dálkově řízeno již přes 700 kilometrů traťových úseků železničních tratí. Dalších víc než 500 kilometrů tratí řídí dispečeři druhého dispečerského pracoviště v Přerově.
Další články této rubriky
ZSSK zpoplatní prodej jízdenek u pokladen
13.3.2025 - Cestující ve vlacích na Slovensku čeká novinka. Dopravce ZSSK s platností od 15. března zpoplatní částkou jedno euro prodej jízdenek u pokladen. Za nákup dokladu ve vlaku se bude nově účtovat příplatek tři eura, tedy v přepočtu… »
V Ústí nad Labem vyjel první trolejbus ve speciálním polepu
12.3.2025 - Součástí nové kampaně Českých drah s heslem „Milujeme vlaky. Zamilujte si je taky.“, která cílí na propagaci cestování vlakem se speciálním důrazem na nové jednotky ComfortJet, je kromě běžnějších i méně obvyklých… »
Výstavba stanice Praha-Bubny ovlivní provoz linek S4 a R44
10.3.2025 - V souvislosti s výstavbou nové stanice Praha-Bubny a pokračujících prací na Masarykově nádraží je od 3. března do 1. srpna 2025 omezen provoz na trati 091 Praha – Kralupy nad Vltavou v úseku Praha-Masarykovo nádraží –… »