Železničář / Zpravodajství / Šumperský závod Škoda Pars vyrábí jednotky pro ČD
Šumperský závod Škoda Pars vyrábí jednotky pro ČD
16.4.2023
Do šumperského závodu Škoda Group se vrátila výroba vlaků. Po mnoha letech, kdy se v Šumperku odehrával především servis kolejových vozidel, zde letos začala výroba elektrických jednotek EMU 240 pro České dráhy. Během následujících dvou let bude vyrobeno a dodáno celkem 13 vlaků do Olomouckého kraje.

Během následujících dvou let bude vyrobeno a dodáno celkem 13 vlaků do Olomouckého kraje. Šumperský závod současně prochází velkou proměnou, výše investic do modernizace dosáhne 460 milionů Kč. S ohledem na rostoucí počet zakázek Škoda Pars navýší počet svých zaměstnanců o čtyři desítky. Poptává hlavně elektromechaniky a zkušební techniky. Jednotky EMU 240 typu 20Ev pro Olomoucký kraj jsou nejnovější a nejmodernější variantou oblíbených souprav RegioPanter. Do Šumperka přijedou již nalakované a svařené skříně z ostravského výrobního závodu Škoda Group a z Plzně budou doručeny podvozky. V Šumperku se pak uskuteční kompletní montáž souprav a jejich oživování. Letos se vyrobí šest jednotek, v roce 2024 je plánována výroba dalších sedmi.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »