Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

11.11.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ, foto JAN CHALOUPKA

Parní lokomotivy sice skončily v pravidelném provozu na tuzemských kolejích již v roce 1980, existují však chvíle, kdy jsou stále nezastupitelné. Mezi ně patří i zatěžkávací zkoušky nových mostních konstrukcí.

Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

Parní stroje disponují často až dvojnásobně vyšší hmotností než soudobé lokomotivy a proto jsou ideálním „závažím“ pro zatížení mostu na relativně malé ploše. Ten je následně proměřen odborníky, zda nevykazuje nadlimitní hodnoty.

V úterý 10. listopadu byly tímto způsobem otestovány hned tři nové mostní konstrukce v Plzni. Štokr 556.0506 společně se Šlechtičnou 475.111 přijely vlastní silou, aby ověřily bezpečnost mostů na trati z hlavního nádraží směrem na Rokycany, které se klenou nad řekou Úslavou, Mohylovou a Potoční ulicí. Celková hmotnost obou strojů s plně naloženými tendry dosahovala 350 tun, tedy zhruba tolik, co šestivozový rychlík. Nejdelší most překonává řeku Úslavu a nahradil původní ocelovou konstrukci z roku 1925. Podle vyjádření dodavatele, kterým je společnost Metrostav, byly všechny testy úspěšné a mosty zátěžovým zkouškám vyhověly.

Protože taková událost se neodehrává každý den, na místo jsme vyslali našeho fotoreportéra, který pro čtenáře Železničáře pořídil unikátní snímky. Podívejte se na naši rozsáhlou fotogalerii. V tomto případě je vrchovatě naplněno rčení, že jeden snímek řekne více než tisíc slov.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Zemřel kolega Michal HeindlZemřel kolega Michal Heindl

19.3.2021 - Dnešní doba je velmi náročná. Do toho všeho občas přijde zpráva, kterou člověk nechce slyšet. Stejně tomu bylo i 18. 3. 2021, kdy se ráno rozletěla do světa zpráva o úmrtí Michala Heindla, našeho kamaráda a kolegy z plzeňského… »

Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

3.3.2021 - Koronavirus v uplynulém roce výrazně omezil možnosti cestování, což se týkalo i nejzranitelnější skupiny obyvatel, osob se zdravotním handicapem. České dráhy navzdory tomu loni zajistily 4 584 objednaných přeprav… »

ČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém krajiČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém kraji

2.3.2021 - České dráhy zajistí regionální dopravu v Olomouckém kraji i po roce 2022. Zástupci ČD a Olomouckého kraje podepsali začátkem ledna příslušnou desetiletou smlouvu. Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika