Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

11.11.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ, foto JAN CHALOUPKA

Parní lokomotivy sice skončily v pravidelném provozu na tuzemských kolejích již v roce 1980, existují však chvíle, kdy jsou stále nezastupitelné. Mezi ně patří i zatěžkávací zkoušky nových mostních konstrukcí.

Štokr a Šlechtična posloužily jako unikátní závaží nových mostů

Parní stroje disponují často až dvojnásobně vyšší hmotností než soudobé lokomotivy a proto jsou ideálním „závažím“ pro zatížení mostu na relativně malé ploše. Ten je následně proměřen odborníky, zda nevykazuje nadlimitní hodnoty.

V úterý 10. listopadu byly tímto způsobem otestovány hned tři nové mostní konstrukce v Plzni. Štokr 556.0506 společně se Šlechtičnou 475.111 přijely vlastní silou, aby ověřily bezpečnost mostů na trati z hlavního nádraží směrem na Rokycany, které se klenou nad řekou Úslavou, Mohylovou a Potoční ulicí. Celková hmotnost obou strojů s plně naloženými tendry dosahovala 350 tun, tedy zhruba tolik, co šestivozový rychlík. Nejdelší most překonává řeku Úslavu a nahradil původní ocelovou konstrukci z roku 1925. Podle vyjádření dodavatele, kterým je společnost Metrostav, byly všechny testy úspěšné a mosty zátěžovým zkouškám vyhověly.

Protože taková událost se neodehrává každý den, na místo jsme vyslali našeho fotoreportéra, který pro čtenáře Železničáře pořídil unikátní snímky. Podívejte se na naši rozsáhlou fotogalerii. V tomto případě je vrchovatě naplněno rčení, že jeden snímek řekne více než tisíc slov.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Cestování do Německa během léta s povinnými místenkamiCestování do Německa během léta s povinnými místenkami

19.5.2024 - Mezistátní vlaky EC mezi ČR a Německem na lince z Prahy přes Drážďany a Berlín do Hamburku a dalších severoněmeckých měst bude od 1. června do 1. září 2024 možné použít jen s povinnou místenkou. Dočasnou změnu zavádí… »

Začala další sezona v ČD Muzeu LužnáZačala další sezona v ČD Muzeu Lužná

16.5.2024 - Poslední dubnový víkend odstartovala nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka. Návštěvníci se mohli projet na nově prodloužené úzkorozchodné drážce v areálu muzea, připraveny byly rovněž jízdy historického vlaku s parní… »

ČD Cargo nasadilo svůj první duální VectronČD Cargo nasadilo svůj první duální Vectron

15.5.2024 - Park hnacích vozidel naší dceřiné společnosti ČD Cargo posílila na začátku dubna lokomotiva s číslem 248.082. Jedná se o Vectron Dual Mode od výrobce vozidel Siemens, tedy o lokomotivu stejného typu, jakou ČD Cargo testovalo ve… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika