Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

17.11.2023

Stavbaři dokončili rekonstrukci téměř čtyřkilometrové trati z Plzně na České Budějovice, mezi hlavním nádražím a plzeňskou částí Koterov, která stála 2,2 miliardy korun. Skončila tak předposlední etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Cestující nejvíce ocení vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky místo hůře dostupné stanice v Koterově. Částkou 869 milionů korun se na ní podílelo Ředitelství silnic a dálnic a 50 miliony město Plzeň. Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla odstraněna stávající nástupiště. Vznikla nová zastávka na Slovanech, která zlepšila obslužnost a umožní pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je po nové lávce, na nástupiště vedou výtahy. Stavba nazvaná Lobzy - Koterov je předposlední akcí ze šesti staveb modernizace železničního uzlu Plzeň. Modernizace železničního uzlu Plzeň začala v roce 2011 a stála už téměř deset miliard korun. Celý uzel získal parametry moderní evropské železnice.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

Místo přejezdu ve Studénce vznikne podjezdMísto přejezdu ve Studénce vznikne podjezd

17.10.2024 - Správa železnic nahradí přejezd na koridorové trati, kde se v červenci 2015 střetlo Pendolino s polským kamionem a zemřeli tři lidé. Vypsala výběrové řízení na zhotovitele podjezdu ve Studénce. Ten bude určen pro osobní auta,… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika