Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

3.7.2019 – autor: REDAKCE

Moldavsko-Freiberská dráha by se mohla v budoucnu opět spojit. Usiluje o to redakční tým a lidé okolo Krušnohorských novin. Znovupropojení úseků na české a saské straně, které jsou od konce války v roce 1945 izolované (chybí asi 8 kilometrů kolejí mezi Moldavou a Holzhau), se letos opět řešilo na konferenci v saském Holzhau. Chybějící úsek mezi Holzhau a Moldavou má i nadále statut drážního tělesa. Podporu má projekt na ústeckém hejtmanství i generálním konzulátu Česka v Drážďanech.

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Moldavská dráha přetínající napříč hraniční hřeben Krušných hor patří k jedné z nejkrásnějších železničních tratí v České republice. Obavy o další osud trati nejsou jen na české straně, ale mají je i Sasové. Zájem o zachování provozu zaktivizoval nadšence na obou stranách hranice. V Sasku dokonce vznikla iniciativa na odvrácení zastavení provozu na trati Freiberg – Holzhau. Spolkům – vydavatelům Krušnohorských novin – se v roce 2017 podařilo s obcemi Moldava a Rechenberg-Bienenmühle zformovat obdobnou zájmovou skupinu Moldavská dráha, a to v reakci na zastavení provozu v horském úseku této trati. A pak se začalo jednat.

Výzvy odeslány

Zatímco ještě v květnu 2018 se uvažovalo o překlenutí chybějícího úseku autobusovou linkou, již záhy bylo na základě diskusí se saským ministerstvem dopravy rozhodnuto, že cílem by mělo být skutečné propojení tratí. Aby byla aktivita i na vládní úrovni, vyzvali starostové obcí podél Moldavsko-Freiberské dráhy a další zainteresovaní lidé v regionu na obou stranách hranice příslušné ministry české a saské vlády, aby na tuto původní iniciativu navázali. Pět desítek oprávněných představitelů institucí se k výzvě připojilo svým podpisem. Oficiální mezivládní deklarace by měla být prvním, nezbytným krokem pro zahájení realizace tohoto záměru. 

Originál výzvy předal hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček předsedovi vlády ČR Andreji Babišovi a dále českému ministru dopravy. Ve stejném týdnu postoupil tentýž dokument poslanec Saského zemského sněmu Steve Johannes Ittershagen předsedovi vlády Saska.

 


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 5

Další články této rubriky

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

Místo přejezdu ve Studénce vznikne podjezdMísto přejezdu ve Studénce vznikne podjezd

17.10.2024 - Správa železnic nahradí přejezd na koridorové trati, kde se v červenci 2015 střetlo Pendolino s polským kamionem a zemřeli tři lidé. Vypsala výběrové řízení na zhotovitele podjezdu ve Studénce. Ten bude určen pro osobní auta,… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika