Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

22.6.2016 – autor: RADEK JOKLÍK

Ředitelé Správy železniční dopravní cesty, Českých drah a ČD Cargo podepsali memorandum o společném postupu při snaze o zásadní zkvalitnění spojení mezi Prahou a Mnichovem. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná. Neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu.

Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

„To je důvod, proč se k memorandu připojujeme. Tok zboží a materiálů mezi Českem a Bavorskem se dnes odehrává hlavně na silnici,“ říká předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Ivan Bednárik. „S rozvojem infrastruktury Česká republika zaspala, proto nás mezinárodní přeprava nákladů míjí. Na západě dnes běžně sestavují vlaky o délce 820 metrů, to je u nás zcela nemyslitelné.“

Mezinárodní doprava je pro České dráhy segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Tlak na bavorské a spolkové orgány se v poslední době zvýšil i ze strany vrcholných představitelů České republiky. Snahou je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan).

„Naše organizace má v plánu zlepšit infrastrukturní parametry tratě na českém úseku, je však bezesporu důležité, aby se také německá strana zasadila o modernizaci návazných tratí z ČR do Mnichova. Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně,“ uvedl Pavel Surý, generální ředitel SŽDC.

„Nedávno jsem byl při otevření Gotthardského tunelu na severojižní ose mezi Frankfurtem a Milánem. Může se zdát, že to pro České dráhy není důležité, ale opak je pravdou. Znamená to, že musíme zvýšit tlak i na modernizaci spojení východ – západ, jehož jsme logickou součástí. Jinak zůstaneme odříznutí a mezistátní dálková doprava nás mine. Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu Praha – Mnichov ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly,“ doplňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek.

„Podepsané memorandum budeme okamžitě komunikovat vůči zahraničním partnerům, především v Německu ve snaze lobbovat za vysokou prioritu tohoto spojení v uvedeném plánu, dále pak v Bruselu jak mezi europoslanci, tak na Evropské komisi a Společenství evropských železnic (CER),“ uzavírá člen představenstva ČD, a.s., pro projekty a mezinárodní vztahy Roman Štěrba.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

ČD v létě posílí spojení mezi Prahou a BerlínemČD v létě posílí spojení mezi Prahou a Berlínem

10.4.2024 - České dráhy společně s německým dopravcem Deutsche Bahn rozšíří na letní sezonu provoz vlaků mezi Prahou a Berlínem. Pro cestu mezi oběma metropolemi cestujícím nabídnou od 10. června až do 15. září 2024 každý den dodatečný… »

Přes tisícovku policistů využívá výhodnější jízdnéPřes tisícovku policistů využívá výhodnější jízdné

9.4.2024 - V rámci společného projektu Českých drah a Policie ČR mají policisté už rok možnost výhodněji cestovat vlaky dopravce. Cenově výhodnější In Karty si za tu dobu pořídilo více než 1 100 příslušníků policejního sboru.… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika