Železničář / Zpravodajství / Smíchovské nádraží čeká velká proměna
Smíchovské nádraží čeká velká proměna
1.10.2023
Správa železnic hledá zhotovitele stavby pro rekonstrukci stanice Praha-Smíchov. Výsledkem budou zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Realizace stavby se uskuteční v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 mld. Kč.
![Smíchovské nádraží čeká velká proměna](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/terminal-smichov_.jpg)
V rámci už zahájené první fáze se snese část kolejí a také lávka přes celé kolejiště. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu stávajících nástupišť a vybudování nového čtvrtého, které budou využívat zejména vlaky ve směru Praha-Zličín a Hostivice. Stavbaři také zrekonstruují oba stávající podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, rovněž tříkolejnému mostu na Výtoni. Vznikne i nová lávky do Radlické ulice, která umožní přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »