Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Šlechtična a Štokr otestovaly plzeňský most

Šlechtična a Štokr otestovaly plzeňský most

23.8.2016 – autor: JAN CHALOUPKA

Už druhá zatěžkávací technickobezpečnostní zkouška plzeňských mostů se na konci července uskutečnila za účasti parních lokomotiv. Ty jsou spolu s ražbou tunelů Ejpovice jednou ze stěžejních staveb v rámci modernizace III. tranzitního železničního koridoru.

Šlechtična a Štokr otestovaly plzeňský most

Parní legendy 556.0 Štokr a 475.1 Šlechtična si po osmi měsících opět daly dostaveníčko v západočeské metropoli, aby tak navázaly na sérii loňských zatěžkávacích zkoušek nových mostů, z nichž nejdelší – více než 80metrový – překlenuje údolí říčky Úslavy na plzeňském Východním Předměstí.  „Hlavním posuzovaným kritériem mostních staveb je celkový průhyb nosné konstrukce, který musí vždy zůstat v rozmezí 70 – 105 % průhybu očekávaného. Průhyb pro nejdelší z mostů přes Úslavu je stanoven na zhruba 35 mm,“ vysvětlil Tomáš Wangler, specialista firmy Metrostav, která stavbu prováděla.  Mosty jsou pak i přes maximální testované zatížení projektovány na dvojnásobek toho, co je použito během samotných zkoušek. Využití dvou parních lokomotiv o celkové hmotnosti 360 tun, popřípadě drážního jeřábu, není ničím ojedinělým. Stroje těchto rozměrů dokáží koncentrovat enormní a zároveň rovnoměrné nápravové zatížení na relativně malé ploše, což zhruba odpovídá zatěžkávacím schématům, na která jsou mosty navrhovány. Celkem 185 tun vážící Štokr, respektive 174tunová aristokratka pak zhruba představují hmotnost šesti i vícevozového rychlíku. Měření, během nichž se průhyb mostovky pohyboval v rozmezí 26-28 mm ze stanovených 35 mm limitu, byla podle techniků z Kloknerova ústavu ČVUT úspěšná.

Není divu, že toto unikátní spojení nejmodernějších stavebních postupů v konfrontaci s mohutností železných legend přilákalo k Těšínské ulici na Doubravce desítky příznivců dráhy.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD chystají další velké investiceČD chystají další velké investice

22.10.2020 - České dráhy hodlají v dalších pěti letech dále investovat do obnovy vozidlového parku, rekonstrukce a výstavby zázemí a ETCS. Na šestém ročníku Železniční konference Pardubice 2020, která se prvně uskutečnila i formou on-line… »

Nadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korunNadační fond Skupiny ČD rozdělil prvních 400 tisíc korun

30.9.2020 - Správní rada Nadačního fondu Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM rozdělila prvních 400 tisíc korun z transparentního účtu. Příjemci jsou zaměstnanci Českých drah, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u… »

Spolupráce NRZP a ČD pokračujeSpolupráce NRZP a ČD pokračuje

29.9.2020 - Více než šest stovek bezbariérových vozů a jednotek, přes 5 000 bezbariérových spojů každý den, což představuje více než dvě třetiny denně vypravených vlaků Českých drah, či unikátní společně vyvinutý objednávkový… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika