Železničář / Zpravodajství / Skoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonu
Skoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonu
4.5.2024
České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické sezoně i speciální turistické a cyklistické vlaky. Kromě toho mají výletníci k dispozici desítky půjčoven jízdních kol sítě ČD Bike.

„Přeprava jízdních kol patří mezi naše nejrozšířenější služby. Kola přepravujeme v malých motorácích na lokálkách, v kapacitních příměstských jednotkách a také ve vnitrostátních rychlících a v mezinárodních expresech včetně Pendolin a railjetů. Cyklisty svezeme jak při jednodenním výletu, tak při putování podél dálkových cyklotras nebo v cyklistických rájích u nás i v zahraničí,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah. Nejrozšířenější přeprava kol a koloběžek je formou spoluzavazadla, které nakládá a vykládá přímo cestující. Přeprava je zajištěna v označených prostorech upravených pro umístění kol a větších koloběžek. Spoje s kapacitou dvou až tří kol nejsou nijak speciálně označené, vlaky s více místy pro jízdní kola pak mají některý z piktogramů s kolem podle toho, zda je ve vlaku přeprava bez rezervace (kolo), s možnou rezervací (kolo v kroužku) anebo s povinnou rezervací (orámované kolo). Ta je obvykle u dálkových vlaků.
Ve více než 500 spojích je možné kola přepravovat v úschovně během přepravy ve zvláštním voze. Kola jsou ve speciálním uzavřeném oddíle a při jejich nakládce a vykládce asistuje vlakový doprovod. Tyto vlaky jsou označeny symboly kufru, kufru v kroužku nebo orámovaného kufru. Cena za přepravu jízdního kola nebo koloběžky je stanovena podle vzdálenosti. Do 150 km se platí 40 Kč a od 151 km je to 60 Kč. Využít lze také celodenní doklad pro opakované cesty vlakem během dne a v rámci některých nabídek a integrovaných dopravních systémů platí další tarifní možnosti.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »