Železničář / Zpravodajství / Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
24.10.2016 – autor: REDAKCE
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek se v doprovodu člena představenstva Romana Štěrby setkal s ministrem železnic Indické republiky Sureshem Prabhu. Schůzka se 21. října uskutečnila na závěr jeho několikadenní návštěvy v České republice.

Na jednání dorazil i státní tajemník ministerstva Manoj Sinha, velvyslanec Indické republiky v ČR Krishan Kumar, vedoucí oddělení mezinárodních vztahů ČD Jiří Havlíček a generální ředitelka ACRI Marie Vopálenská.
Ministr Prabhu se zajímal o systém kompenzací ztrát z provozu železniční osobní dopravy, využívání zdrojů z fondů EU pro investiční rozvoj národního dopravce, ambice ČD na přeshraniční výkony v rámci střední Evropy, výstavbu nových vysokorychlostních tratí a v neposlední řadě o nehodovost, která je velkým tématem indické železnice. Hovořilo se také o transformaci naší železnice od roku 1988 do současnosti.
Investice ve výši 135 miliard dolarů
Ministr Prabhu informoval o strategických záměrech Indických železnic, jako je výstavba nových vysokorychlostních tratí, dostavba dalších kolejí u stávajících konvenčních tratí, jejich elektrizace a dekarbonizace, nákup nových podvozkových nákladních vagonů a další. Celkem plánuje Indická železnice investovat do rozvoje 135 miliard dolarů během následujících pěti let.
Indická železnice (IR) obsluhující zemi se 1,3 mld. obyvatel je gigantický systém. Délka sítě tratí přesahuje 66 tis. km, z čehož je 22,2 tis. km elektrizovaných. Počet zaměstnanců je více než 1,3 mil. s průměrnou přepočtenou mzdou 20 338 Kč. V provozu je nasazeno 10 773 lokomotiv pro vozbu 52 tis. osobních vozů a 254 tis. nákladních vagonů. Kromě toho je v provozu na 10 tis. dieselových a elektrických jednotek. Vlaky osobní dopravy ročně ujedou 759 mil. km a vlaky nákladní dopravy 401 mil. km. Vlaky IR ročně přepraví 8,2 mld. cestujících při průměrné přepravní vzdálenosti 139,5 km a příjmové sazbě z jízdného 14 haléřů na km. V nákladní dopravě pak ročně 1,1 mld. tun při průměrné přepravní vzdálenosti 620 km a jednotkové příjmové sazbě přepravného 56 haléřů na km.
Další články této rubriky
Moravák Trojan lajkuje moderní vlaky ČD
24.9.2023 - Jsou lepší Moravské dráhy, nebo České dráhy? V kampani, která chce vyzdvihnout pohodlí a moderní výbavu v nových vlacích ČD, to řeší Moravák od Kyjova a vegan „z Prahe“. V zápletce založené na odvěké rivalitě Čech a… »
Nymburské nádraží získá novou podobu
23.9.2023 - Přestavba hlavního nádraží v Nymburce, kterou připravuje Správa železnic, vznikne podle návrhu architekta Tomáše Hanuse. Odborná komise architektonicko-urbanistické soutěže vybrala mezi 17 účastníky jednomyslně právě jeho… »
ČD Cargo pořídí dalších 12 lokomotiv Traxx
22.9.2023 - Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo objednala dalších 12 lokomotiv typu TRAXX 3 MS vybavených palubním systémem Atlas (ETCS Level 2, Baseline 3). Lokomotivy by měly být dodány nejpozději v první polovině roku 2026. Hodnota… »