Železničář / Zpravodajství / Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
24.10.2016 – autor: REDAKCE
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek se v doprovodu člena představenstva Romana Štěrby setkal s ministrem železnic Indické republiky Sureshem Prabhu. Schůzka se 21. října uskutečnila na závěr jeho několikadenní návštěvy v České republice.
Na jednání dorazil i státní tajemník ministerstva Manoj Sinha, velvyslanec Indické republiky v ČR Krishan Kumar, vedoucí oddělení mezinárodních vztahů ČD Jiří Havlíček a generální ředitelka ACRI Marie Vopálenská.
Ministr Prabhu se zajímal o systém kompenzací ztrát z provozu železniční osobní dopravy, využívání zdrojů z fondů EU pro investiční rozvoj národního dopravce, ambice ČD na přeshraniční výkony v rámci střední Evropy, výstavbu nových vysokorychlostních tratí a v neposlední řadě o nehodovost, která je velkým tématem indické železnice. Hovořilo se také o transformaci naší železnice od roku 1988 do současnosti.
Investice ve výši 135 miliard dolarů
Ministr Prabhu informoval o strategických záměrech Indických železnic, jako je výstavba nových vysokorychlostních tratí, dostavba dalších kolejí u stávajících konvenčních tratí, jejich elektrizace a dekarbonizace, nákup nových podvozkových nákladních vagonů a další. Celkem plánuje Indická železnice investovat do rozvoje 135 miliard dolarů během následujících pěti let.
Indická železnice (IR) obsluhující zemi se 1,3 mld. obyvatel je gigantický systém. Délka sítě tratí přesahuje 66 tis. km, z čehož je 22,2 tis. km elektrizovaných. Počet zaměstnanců je více než 1,3 mil. s průměrnou přepočtenou mzdou 20 338 Kč. V provozu je nasazeno 10 773 lokomotiv pro vozbu 52 tis. osobních vozů a 254 tis. nákladních vagonů. Kromě toho je v provozu na 10 tis. dieselových a elektrických jednotek. Vlaky osobní dopravy ročně ujedou 759 mil. km a vlaky nákladní dopravy 401 mil. km. Vlaky IR ročně přepraví 8,2 mld. cestujících při průměrné přepravní vzdálenosti 139,5 km a příjmové sazbě z jízdného 14 haléřů na km. V nákladní dopravě pak ročně 1,1 mld. tun při průměrné přepravní vzdálenosti 620 km a jednotkové příjmové sazbě přepravného 56 haléřů na km.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »