Železničář / Zpravodajství / Šachový vlak objel Českou republiku i Polsko
Šachový vlak objel Českou republiku i Polsko
9.11.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Přesně sto tři hráčů z jedenadvaceti zemí světa letos vyrazilo na pětidenní turnaj v rámci projektu Šachový vlak. Letos zamířil z pražského hlavního nádraží do Ostravy a dále do Varšavy, Krakova a Hradce Králové. Do klání o skleněnou lokomotivu a finanční hotovost se i tentokrát zapojili hráči Českých drah. Hlavní cena nakonec putovala do Austrálie. Turnaj vyhrál nad favorizovaným mistrem Romanem Khaetskym Guy West.
Cílem akce je podat vynikající cestovatelský zážitek, spojení cestování vlakem s hrou šachu na mezinárodní úrovni a vůbec popularizovat šachy a služby Českých drah. „Šachový vlak je ve světě unikem a dnes má obrovské renomé,“ uvedl Pavel Matocha, pořadatel z Pražské šachové společnosti. Letošního klání se sice zúčastnila obvyklá více než stovka hráčů, jsou však z rekordních jedenadvaceti států světa včetně Mexika, Austrálie, Indie, Ruska nebo Kanady či USA.
Mezi dlouholeté hráče turnaje patří také Ladislav Winkelhöfer, vedoucí oddělení daní ČD. „Hraji už desetiletí. Vůbec netrénuji a žiji jen z toho, co jsem se za léta naučil. Kombinuji si, dělám strategii,“ prozradil Winkelhöfer. Nakonec se umístil na 17. příčce a stal se zároveň nejlepším hráčem z Česka. Prvním byl zmíněný Australan, druhý Američan Alexander King a třetí pak Ukrajinec Roman Khaetsky.
Hraje se celkem jedenáct kol
Turnaj v rapid šachu se hraje švýcarským systémem na jedenáct kol. Vítězem se stává ten, kdo nasbírá nejvíce bodů. Soupeři se vždy losují z hráčů, kteří získali v předchozím kole stejný počet bodů. Díky tomuto systému se na konci schází zhruba stejně výkonní hráči.
Šachový vlak vyjel poprvé v roce 2011. Hráči už Šachovými vlaky v barvách národního dopravce dojeli například do Vídně, Budapešti, Bratislavy, Innsbrucku, Salcburku či Trenčína a dalších měst. Letos bylo v soupravě zařazeno jedenáct vozů řad B, BDs, Salon, SR či WRmee. V čele vlaku na našem území stanula lokomotiva 150.205. V Polsku ji vystřídal stroj řady EU 07.
Další články této rubriky
Branický most otestoval Sergej se Šlechtičnou
22.11.2024 - Dvě historické lokomotivy, které dohromady váží přibližně 280 tun, prověřily 17. října konstrukci pražského Branického mostu. Správa železnic jej od ledna rozšiřuje na dvojkolejný. Po první zrekonstruované koleji se jezdí už… »
České dráhy připomenou 60. narozeniny Bardotky. Vyjede na jihu Moravy
20.11.2024 - Legendární řada motorových lokomotiv bývalé řady T 478.1, později 751 a po modernizaci také 749, letos slaví 60 let od vyrobení prototypu. Při této příležitosti nasadí České dráhy lokomotivu T 478.1001 ve dnech 22. až 24.… »
Jízdenky na nový Baltic express jsou už v prodeji
17.11.2024 - České dráhy spustily prodej jízdenek na spoje Baltic express. Nová linka, která spojí přímým vlakem Českou republiku s polským Trojměstím, poprvé vyjede se začátkem nového jízdního řádu 15. prosince. Nabídne 4 páry vlaků… »