Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovy

Rekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovy

18.6.2024

Správa železnic hodlá na konci roku zahájit druhou část rekonstrukce interiéru ve Fantově budově na pražském hlavním nádraží. Důležitou podmínkou k samotnému zahájení stavby je právě vypsané výběrové řízení na zhotovitele prací. Jeho vítěz uskuteční obnovu zbývající části historického objektu, mimo jiné prostor, které nyní využívá Drážní úřad nebo Policie ČR.

Rekonstrukcí projde poslední část Fantovy budovy

Nejvyšší přípustná nabídková cena je 570 milionů korun. Více než stoletá historická budova pražského hlavního nádraží už má zrekonstruovanou střechu a fasádu, v letech 2021 až 2023 přišly na řadu kulturní sály v její severní části, které jsou unikátní ukázkou secesní architektury. Nyní stavbaři udělají úpravy zbývající části památkově chráněného objektu. Obnovou projdou vyšší patra v severní části, prakticky celá jižní část a další prostory včetně populárního Vládního salonku. Do své původní podoby se vrátí příjezdový, tedy jižní podchod. Odstraněním nepůvodní podlahy sálu nad ním vznikne vysoký prostor, jehož secesně zdobený strop bude opět viditelný přímo z podchodu. Zahájení prací se předpokládá v závěru letošního roku, jejich dokončení pak v první polovině roku 2028.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

Místo přejezdu ve Studénce vznikne podjezdMísto přejezdu ve Studénce vznikne podjezd

17.10.2024 - Správa železnic nahradí přejezd na koridorové trati, kde se v červenci 2015 střetlo Pendolino s polským kamionem a zemřeli tři lidé. Vypsala výběrové řízení na zhotovitele podjezdu ve Studénce. Ten bude určen pro osobní auta,… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika