Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

23.8.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Cestování vlakem v okolí Jaroměře zkomplikovala od konce července nepřetržitá výluka. SŽDC zde až do října, respektive prosince kvůli rekonstrukci stanice zcela zastavila provoz regionálních i dálkových spojů. Místo vlaků nyní jezdí autobusy náhradní dopravy.

Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

Modernizace stanice Jaroměř se měla uskutečnit už loni, samotná stavba však nabrala velké zpoždění kvůli archeologickému průzkumu. Jaroměř projde kompletní přestavbou, díky níž se zvýší rychlost průjezdu vlaků i komfort cestujících včetně bezbariérového přístupu. „Příprava opatření včetně zajištění náhradní autobusové dopravy se odehrávala několik měsíců před zahájením výluky, a byla projednána s objednateli dálkové a regionální dopravy, jejichž požadavky bylo nutno při modelu výlukového opatření zohlednit,“ sdělil ředitel ROC ČD Hradec Králové Roman Moravčík.

Místo vlaků autobusy

České dráhy musely prostřednictvím Regionálního obchodního centra v Hradci Králové sjednat smlouvu s autobusovým dopravcem ČSAD Ústí nad Orlicí v řádu desítek milionů korun. Ten spolu s největšími poddodavateli Arrivou Východní Čechy, CDS Náchod a společností Northbus nasazuje od 24. července na několik linek tři desítky vozidel, jejichž provoz za asi pět měsíců trvání výluky může stát až 110 milionů korun. „Firma ČSAD Ústí nad Orlicí nám poskytla řadu klimatizovaných vozů. Naší snahou bylo také získat z celkového objemu 50 procent nízkopodlažních autobusů, abychom už tak komplikované cestování našim zákazníkům alespoň trochu kompenzovali,“ upozornil Tomáš Fiala z královéhradeckého Regionálního obchodního centra. V provozu je řada různých linek náhradních autobusů a souhrnný výlukový jízdní řád je umístěný na stránkách ČD.

Manažerka ZAP ČD Pardubice Eva Medunová upřesnila, že vzhledem k rozdělení výluky na dvě etapy bylo třeba vypracovat různé výlukové turnusy. V době výluky si zaměstnanci jednotlivých Středisek vlakových čet zajišťují obsluhu vlaků pouze ze „svých“ stran, byť se standardně střídají po celých traťových úsecích.

Zaměstnanci SVČ Liberec tak zajišťují doprovod vlaků pouze po Starou Paku, SVČ Trutnov jen po Českou Skalici. Zaměstnanci SVČ Pardubice a Hradec Králové operují ve zbývajícím úseku a zajišťují odbavení cestujících před odjezdem autobusů před královéhradeckým hlavním nádražím. „Právě zvládnutí situace na přestupech v Hradci Králové je pro nás při této výluce nejtěžší. Koordinaci autobusů sice zajišťují provozní pracovníci SŽDC, ale naši lidé se u každého spoje starají o informační servis pro cestující, kontrolují a prodávají jízdní doklady. Tento komplexní servis se nám v minulosti osvědčil a pro cestující je vše přehledné. Na výluce se denně podílejí i dva vlakoví revizoři, z nichž jeden zajišťuje servisní a kontrolní činnost u autobusových spojů v Jaroměři a druhý doprovází nejvytíženější spoje náhradních autobusů,“ dodala Medunová.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika