Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
28.4.2022
Připravovaná modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun dostává konkrétnější obrysy. Právní moci nabylo územní rozhodnutí pro dotčený úsek. Zároveň pokračuje příprava navazující projektové dokumentace.
Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby bude v úseku dlouhém 7,1 km zrekonstruována trať ve stávající stopě. Na zastávce Srbsko vzniknou nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde i přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity a spolehlivosti trati se zhruba v polovině úseku vybuduje nová odbočka Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se zajistí a sanují skalní masivy nad tratí. Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce se uskuteční za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum.
Další články této rubriky
ČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku
9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »
Poslední turnusový den pro pražské Banány
8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »
SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic
4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »