Železničář / Zpravodajství / Rakouský prezident přijel na návštěvu Prahy railjetem ČD
Rakouský prezident přijel na návštěvu Prahy railjetem ČD
12.4.2023
Dalším z významných evropských politiků, který využil ke své pracovní cestě jako dopravní prostředek vlak, se stal rakouský prezident Alexander Van der Bellen. Na návštěvu Prahy, kde jednal s prezidentem Milošem Zemanem, přijel 1. března modrým railjetem společnosti České dráhy.

Do metropole spoj 78 Vindobona z Vídně dorazil včas, a to konkrétně v 19:37. „Bylo mi ctí přivítat pana prezidenta Rakouské republiky Alexandra Van der Bellena se ženou v prostorách vládního salonku na pražském hlavním nádraží,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec. Rakouský prezident byl v Praze vlakem již v roce 2017. Přes Česko v minulosti jel po železnici také na klimatickou konferenci v Katovicích. V Rakousku má cestování vlakem u politiků dlouhou tradici, například ministryně hospodářství, klima a dopravy Leonore Gewessler pravidelně používá vlak i pro cesty do Bruselu. Van der Bellen se přijel rozloučit se Zemanem, kterému vypršel 8. března 2023 mandát. Český prezident mu udělil nejvyšší státní vyznamenání Řád bílého lva.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »