Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

28.1.2015 – autor: EVA PLÁNIČKOVÁ

Jednotky railjet vyjely do ostrého provozu na české a rakouské koleje. Pro řadu zaměstnanců Českých drah to bylo vyvrcholení jejich několikaměsíční snahy o realizaci větších či menších úkolů, které nová prestižní značka národního dopravce přinesla. Pro tým marketingového oddělení Českých drah však práce zdaleka nekončí. Jeho úkolem je dostat produkt do povědomí stávajících i potenciálních zákazníků a vrýt se jim pod kůži. Kampaň ČD railjet nabírá na obrátkách.

Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

Cíl jejich „mise“ je jasný – připravit kampaň, která railjety ukáže v tom nejlepším světle. Má přinést jednoduché, ale zcela zásadní sdělení: railjet znamená komfort na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz stejně jako spoje SC Pendolino na lince z Prahy do Ostravy a souvisejících destinací. Je proto nutné představit benefity jednotek, které budou takovou motivací, aby se přívlastek prestižní stal naprostou samozřejmostí v portfoliu produktu.

Čtyřměsíční cesta od nápadu k realizaci

Od hlavní myšlenky kampaně až do první inzerce v tisku a variabilních reklamních poutačích na nádražích uplynulo více než čtyři měsíce. Na přípravě kampaně se podílely desítky lidí. Jen za vznikem fotografií do klíčových vizuálů kampaně stojí tým zhruba 20 profesionálů. I díky nim mohou lidé railjet vidět nejen v novinách a časopisech, na internetu a v železničních stanicích, slyšet o něm v rádiu, ale celá komunikace je rovněž doplněna netradičními formáty reklam a polepů dopravních prostředků. Motivem produktu bude polepena tramvaj v Brně a trolejbus v Pardubicích. Částečně je polepeno také několik autobusů Airport ­Express, které spojují pražské hlavní nádraží s Letištěm Václava Havla v Ruzyni. Railjet se dostal až do metra – velkoformátový polep se stal součástí tubusu při přechodu z linky B na linku C na Florenci. Na řidiče zase působí reklamní plachta na pražské křižovatce U Bulhara. A vizuální podoba kampaně má úspěch – byla oceněna jako čtvrtá nejlepší v aktuálním systému testování SujetFOCUS Print v konkurenci šestnácti nejsilnějších reklam.

Na vlastní kůži nejen na kolejích

Kampaň také doprovází promo akce, která proběhla loni v prosinci na nádražích v Praze a Pardubicích a během ledna putuje dál po obchodních centrech v Praze a v Brně (konkrétní termíny viz Železničář č. 1/2015). Tady mají zájemci možnost vyzkoušet si pohodlí interiéru jednotky na vlastní kůži, byť kilometry vzdáleni od nejbližšího nádraží. A k posezení dostanou šálek kávy, která je součástí palubního servisu v opravdovém railjetu. Chcete okusit výhled strojvedoucího? Není problém – trasa Praha – Brno z čelní kamery se odehrává na instalovaném LCD monitoru. A na památku působivá „placka“ railjet do klopy… I to je součást marketingové kampaně.

Doslova oslňující

Za denního světla je velmi efektní provedení bigboardů, které poutají pozornost řidičů u dálnic a hlavních silnic, ale nejpoutavější je asi za tmy – svítící reflektor, návěstní světla i okna jednotky září do dálky. Další částí kampaně je fotosoutěž, jejíž hlavní výhrou je jeden z nejoblíbenějších modelů chytrých telefonů – Apple iPhone6. Fotosoutěž, která byla spuštěna před několika dny prostřednictvím mobilního webu m.cd.cz/railjet, cílí zejména na mladé cestující. Railjet tak útočí doslova na všechny smysly napříč generacemi.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Depa v Praze propojila nová spojkaDepa v Praze propojila nová spojka

28.4.2021 - Významnou úsporu nákladů a vyšší efektivitu při údržbě a opravách vlaků Českých drah přinese nové propojení mezi středisky údržby v pražské Michli (Praha Jih) a ve Vršovicích. Dopravce ho vybudoval jako vlastní alternativu… »

Nárůst počtu cestujících zastavila pandemie Nárůst počtu cestujících zastavila pandemie

27.4.2021 - Po mnohaletém růstu počtu cestujících ve vlacích Českých drah se loni tento trend obrátil. Na vině je pandemie koronaviru, která zájem lidí dočasně zastavila. České dráhy loni přepravily 117,7 milionu zákazníků, což… »

Finanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů KčFinanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů Kč

26.4.2021 - Ministerstvo dopravy vyhlašuje výzvu v rámci programu na obnovu historických železničních vozidel na období 2021–2023. Zároveň schválilo a navýšilo roční rozpočet na 5 milionů korun, oproti minulým letům, kdy byl roční… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika