Železničář / Zpravodajství / Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly
Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly
28.1.2015 – autor: EVA PLÁNIČKOVÁ
Jednotky railjet vyjely do ostrého provozu na české a rakouské koleje. Pro řadu zaměstnanců Českých drah to bylo vyvrcholení jejich několikaměsíční snahy o realizaci větších či menších úkolů, které nová prestižní značka národního dopravce přinesla. Pro tým marketingového oddělení Českých drah však práce zdaleka nekončí. Jeho úkolem je dostat produkt do povědomí stávajících i potenciálních zákazníků a vrýt se jim pod kůži. Kampaň ČD railjet nabírá na obrátkách.
Cíl jejich „mise“ je jasný – připravit kampaň, která railjety ukáže v tom nejlepším světle. Má přinést jednoduché, ale zcela zásadní sdělení: railjet znamená komfort na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz stejně jako spoje SC Pendolino na lince z Prahy do Ostravy a souvisejících destinací. Je proto nutné představit benefity jednotek, které budou takovou motivací, aby se přívlastek prestižní stal naprostou samozřejmostí v portfoliu produktu.
Čtyřměsíční cesta od nápadu k realizaci
Od hlavní myšlenky kampaně až do první inzerce v tisku a variabilních reklamních poutačích na nádražích uplynulo více než čtyři měsíce. Na přípravě kampaně se podílely desítky lidí. Jen za vznikem fotografií do klíčových vizuálů kampaně stojí tým zhruba 20 profesionálů. I díky nim mohou lidé railjet vidět nejen v novinách a časopisech, na internetu a v železničních stanicích, slyšet o něm v rádiu, ale celá komunikace je rovněž doplněna netradičními formáty reklam a polepů dopravních prostředků. Motivem produktu bude polepena tramvaj v Brně a trolejbus v Pardubicích. Částečně je polepeno také několik autobusů Airport Express, které spojují pražské hlavní nádraží s Letištěm Václava Havla v Ruzyni. Railjet se dostal až do metra – velkoformátový polep se stal součástí tubusu při přechodu z linky B na linku C na Florenci. Na řidiče zase působí reklamní plachta na pražské křižovatce U Bulhara. A vizuální podoba kampaně má úspěch – byla oceněna jako čtvrtá nejlepší v aktuálním systému testování SujetFOCUS Print v konkurenci šestnácti nejsilnějších reklam.
Na vlastní kůži nejen na kolejích
Kampaň také doprovází promo akce, která proběhla loni v prosinci na nádražích v Praze a Pardubicích a během ledna putuje dál po obchodních centrech v Praze a v Brně (konkrétní termíny viz Železničář č. 1/2015). Tady mají zájemci možnost vyzkoušet si pohodlí interiéru jednotky na vlastní kůži, byť kilometry vzdáleni od nejbližšího nádraží. A k posezení dostanou šálek kávy, která je součástí palubního servisu v opravdovém railjetu. Chcete okusit výhled strojvedoucího? Není problém – trasa Praha – Brno z čelní kamery se odehrává na instalovaném LCD monitoru. A na památku působivá „placka“ railjet do klopy… I to je součást marketingové kampaně.
Doslova oslňující
Za denního světla je velmi efektní provedení bigboardů, které poutají pozornost řidičů u dálnic a hlavních silnic, ale nejpoutavější je asi za tmy – svítící reflektor, návěstní světla i okna jednotky září do dálky. Další částí kampaně je fotosoutěž, jejíž hlavní výhrou je jeden z nejoblíbenějších modelů chytrých telefonů – Apple iPhone6. Fotosoutěž, která byla spuštěna před několika dny prostřednictvím mobilního webu m.cd.cz/railjet, cílí zejména na mladé cestující. Railjet tak útočí doslova na všechny smysly napříč generacemi.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »
Vlaky jezdí i mezi školními lavicemi
23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »