Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

26.10.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Liberalizace železnice bylo jedno z hlavních témat, které rezonovalo pražským TOP Hotelem při odborné konferenci Doprava 2018+.

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Při panelové diskuzi na téma Železnice a voda několikrát vystoupil i Radek Dvořák, náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku a informatiku a zároveň ředitel odboru dálkové dopravy ČD. Nejprve se však hovořilo o roli železnice, její budoucnosti, nicméně po krátké chvíli se diskuze stočila právě k liberalizaci železnice a otázkám, jak dalece je národní dopravce na otevírání trhu připraven a co v tomto smyslu chystá.

 „V první řadě se procesu nebojíme. Už na otevřeném trhu fungujeme. Na komerční riziko provozujeme vlaky mezi Prahou a Ostravskem a vcelku se zapomnělo i na to, že ve stejném režimu provozujeme i noční dopravu,“ připomněl Dvořák.  „Pokud vezmeme balík dálkové dopravy, kde existuje otevřený trh, tak to, co vyděláme na jízdném, jsou z dvaceti procent tržby z komerce. To je přece veliké číslo,“ dal na zamyšlenou.

Vozidla i personál na jiné výkony

Soutěžit bude národní dopravce podle náměstka Dvořáka všude. „Jsme akciová společnost, nemůžeme tedy dobrovolně odstoupit z trhu. Uspěli jsme v poslední době například na lince z Pardubic do Liberce, ale nepodařilo se nám to v části Ústeckého kraje, “ zmínil. V tuto chvíli je však třeba upozornit, že ČD budou prohru respektovat, přeskládají obchodní model a v momentě, kdy prohrají, dané území opustí a vozidla i personál pošlou na jiné výkony. „Nebudeme fungovat coby záložní řešení pro případ, že se něco konkurenci nebo kraji nepovede,“ zdůraznil Radek Dvořák.

Ztráta části trhu nebude však znamenat, že se ekonomický výsledek firmy zhorší. Začnou fungovat jen jiné obchodní modely. „Situaci, kdy se trh otevírá, respektujeme, vždyť už v devadesátých letech se otevřel trhy telekomunikací či energetiky. Vše funguje a základní scénář je v našem případě podobný. Jsme velkým poskytovatelem služeb. Pro nás je důležitý dobrý obchodní model, a pokud něco ztratíme, budeme mít připravené náhradní řešení,“ potvrdil s tím, že hovoří o expanzích nebo akvizicích.  Personálu se pak zmíněné kroky nedotknou. „Nemáme signály o tom, že bychom měli dělat restrukturalizaci,“ uzavřel náměstek.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Praha odkoupila od Českých drah Nákladové nádraží ŽižkovPraha odkoupila od Českých drah Nákladové nádraží Žižkov

20.1.2025 - Nákladové nádraží Žižkov se přesunulo z majetku Českých drah pod patronaci hlavního města Prahy. To má s památkově chráněným funkcionalistickým areálem velké plány. Má se stát přirozeným centrem nově vznikající čtvrti… »

V Aši slouží cestujícím nová nádražní budovaV Aši slouží cestujícím nová nádražní budova

18.1.2025 - Lidé v Aši mohou využívat moderní nádražní budovu, která je součástí tamního dopravního terminálu. Výstavba nového objektu začala před dvěma lety, cestujícím nabízí potřebné zázemí i bezbariérový přístup. Na práce… »

Skauti přivezli railjetem z Vídně Betlémské světloSkauti přivezli railjetem z Vídně Betlémské světlo

17.1.2025 - Členové Junáku opět přivezli do České republiky Betlémské světlo. Česká delegace ho převzala v sobotu 14. prosince na slavnostním ceremoniálu ve Vídni a následně se s ním vypravila railjetem Českých drah do Brna. O den později… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika