Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

26.10.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Liberalizace železnice bylo jedno z hlavních témat, které rezonovalo pražským TOP Hotelem při odborné konferenci Doprava 2018+.

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Při panelové diskuzi na téma Železnice a voda několikrát vystoupil i Radek Dvořák, náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku a informatiku a zároveň ředitel odboru dálkové dopravy ČD. Nejprve se však hovořilo o roli železnice, její budoucnosti, nicméně po krátké chvíli se diskuze stočila právě k liberalizaci železnice a otázkám, jak dalece je národní dopravce na otevírání trhu připraven a co v tomto smyslu chystá.

 „V první řadě se procesu nebojíme. Už na otevřeném trhu fungujeme. Na komerční riziko provozujeme vlaky mezi Prahou a Ostravskem a vcelku se zapomnělo i na to, že ve stejném režimu provozujeme i noční dopravu,“ připomněl Dvořák.  „Pokud vezmeme balík dálkové dopravy, kde existuje otevřený trh, tak to, co vyděláme na jízdném, jsou z dvaceti procent tržby z komerce. To je přece veliké číslo,“ dal na zamyšlenou.

Vozidla i personál na jiné výkony

Soutěžit bude národní dopravce podle náměstka Dvořáka všude. „Jsme akciová společnost, nemůžeme tedy dobrovolně odstoupit z trhu. Uspěli jsme v poslední době například na lince z Pardubic do Liberce, ale nepodařilo se nám to v části Ústeckého kraje, “ zmínil. V tuto chvíli je však třeba upozornit, že ČD budou prohru respektovat, přeskládají obchodní model a v momentě, kdy prohrají, dané území opustí a vozidla i personál pošlou na jiné výkony. „Nebudeme fungovat coby záložní řešení pro případ, že se něco konkurenci nebo kraji nepovede,“ zdůraznil Radek Dvořák.

Ztráta části trhu nebude však znamenat, že se ekonomický výsledek firmy zhorší. Začnou fungovat jen jiné obchodní modely. „Situaci, kdy se trh otevírá, respektujeme, vždyť už v devadesátých letech se otevřel trhy telekomunikací či energetiky. Vše funguje a základní scénář je v našem případě podobný. Jsme velkým poskytovatelem služeb. Pro nás je důležitý dobrý obchodní model, a pokud něco ztratíme, budeme mít připravené náhradní řešení,“ potvrdil s tím, že hovoří o expanzích nebo akvizicích.  Personálu se pak zmíněné kroky nedotknou. „Nemáme signály o tom, že bychom měli dělat restrukturalizaci,“ uzavřel náměstek.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika