Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

26.10.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Liberalizace železnice bylo jedno z hlavních témat, které rezonovalo pražským TOP Hotelem při odborné konferenci Doprava 2018+.

Radek Dvořák na konferenci Doprava 2018+: Chceme se zúčastnit všech soutěží

Při panelové diskuzi na téma Železnice a voda několikrát vystoupil i Radek Dvořák, náměstek generálního ředitele ČD pro ekonomiku a informatiku a zároveň ředitel odboru dálkové dopravy ČD. Nejprve se však hovořilo o roli železnice, její budoucnosti, nicméně po krátké chvíli se diskuze stočila právě k liberalizaci železnice a otázkám, jak dalece je národní dopravce na otevírání trhu připraven a co v tomto smyslu chystá.

 „V první řadě se procesu nebojíme. Už na otevřeném trhu fungujeme. Na komerční riziko provozujeme vlaky mezi Prahou a Ostravskem a vcelku se zapomnělo i na to, že ve stejném režimu provozujeme i noční dopravu,“ připomněl Dvořák.  „Pokud vezmeme balík dálkové dopravy, kde existuje otevřený trh, tak to, co vyděláme na jízdném, jsou z dvaceti procent tržby z komerce. To je přece veliké číslo,“ dal na zamyšlenou.

Vozidla i personál na jiné výkony

Soutěžit bude národní dopravce podle náměstka Dvořáka všude. „Jsme akciová společnost, nemůžeme tedy dobrovolně odstoupit z trhu. Uspěli jsme v poslední době například na lince z Pardubic do Liberce, ale nepodařilo se nám to v části Ústeckého kraje, “ zmínil. V tuto chvíli je však třeba upozornit, že ČD budou prohru respektovat, přeskládají obchodní model a v momentě, kdy prohrají, dané území opustí a vozidla i personál pošlou na jiné výkony. „Nebudeme fungovat coby záložní řešení pro případ, že se něco konkurenci nebo kraji nepovede,“ zdůraznil Radek Dvořák.

Ztráta části trhu nebude však znamenat, že se ekonomický výsledek firmy zhorší. Začnou fungovat jen jiné obchodní modely. „Situaci, kdy se trh otevírá, respektujeme, vždyť už v devadesátých letech se otevřel trhy telekomunikací či energetiky. Vše funguje a základní scénář je v našem případě podobný. Jsme velkým poskytovatelem služeb. Pro nás je důležitý dobrý obchodní model, a pokud něco ztratíme, budeme mít připravené náhradní řešení,“ potvrdil s tím, že hovoří o expanzích nebo akvizicích.  Personálu se pak zmíněné kroky nedotknou. „Nemáme signály o tom, že bychom měli dělat restrukturalizaci,“ uzavřel náměstek.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová

1.2.2025 - Na přelomu roku začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Správa železnic tak zahájila jednu z nejvýznamnějších staveb za 17,132 miliardy korun. Staví se za provozu. Soutěž vyhrály společnosti Eurovia CZ; Strabag Rail;… »

Dopravce splnil podmínky dle normy ISO 50001 Dopravce splnil podmínky dle normy ISO 50001

31.1.2025 - Na základě Českým drahám udělených certifikací dle normy ISO 50001 se od 25. až 29. listopadu 2024 uskutečnil recertifikační audit zaměřený na plnění požadavků implementace normy v oblasti hospodaření s energií smluvně… »

V apce Můj vlak lze koupit i jízdenky IDS Ústeckého krajeV apce Můj vlak lze koupit i jízdenky IDS Ústeckého kraje

29.1.2025 - České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem zavádějí další funkci do mobilní aplikace ČD Můj vlak. V její nové verzi je možné si od 18. prosince zakoupit vybrané jízdenky integrovaného dopravního systému Doprava Ústeckého… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika