Železničář / Zpravodajství / Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha
Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha
22.11.2022
Pražské Centrální dispečerské pracoviště (CDP) Správy železnic zprovoznilo v budově na Balabence nový dispečerský sál pro obsluhu části 4. tranzitního železničního koridoru. Momentálně slouží k dálkovému ovládání provozu mezi Prahou-Uhříněvsí a Táborem, postupně se z něj bude řídit celý úsek Praha-Uhříněves – Horní Dvořiště státní hranice.

Tento traťový úsek byl z CDP Praha řízen od srpna 2016 z náhradních prostor, nyní se dispečeři přesunuli do definitivních. Pracoviště obslužného personálu splňují nejnovější trendy, zejména pokud jde o velikost monitorů a komfort díky použití stolů o šířce dva metry. V současnosti se z CDP Praha dálkově řídí 579 kilometrů tratí, nejnověji přibyla od 13. října obsluha úseku Červený Újezd u Votic – Tábor. Aktivace dálkového ovládání bude v této etapě dokončena na přelomu ledna a února. Délka zapojených a obsluhovaných úseků se prodlouží na 635 km. CDP má nyní k dispozici šest dispečerských sálů. Po zapojení úseku do Tábora bude dálkově řízeno 83 stanic a výhyben a 98 zastávek. Na jejich obsluze se ve směnném provozu bude podílet 185 traťových dispečerů a 75 operátorů.
Další články této rubriky
Buštěhradská dráha se stane muzejní osou
25.1.2023 - Železnice se již brzy dočká vlastního výstavního prostoru. Přiblížil se totiž vznik Muzea železnice a elektrotechniky na pražském Masarykově nádraží. Po jeho dokončení vznikne „muzejní osa“ v trase bývalé Buštěhradské… »
V Soběslavi lze přestupovat z vlaků na autobusy
22.1.2023 - V Soběslavi začal cestujícím v prosinci sloužit nový přestupní terminál, který přímo navazuje na tamní železniční stanici. Lidé mají díky němu k dispozici šest nástupních míst do autobusu a před nepřízní počasí je… »
Parní lokomotiva 310.922 znovu ožije
20.1.2023 - Pardubický kraj společně se zástupci Českých drah jednal o dalším osudu parní lokomotivy 310.922, která je deponována v DKV Česká Třebová. Momentálně je po nehodě z roku 2011 v neprovozuschopném stavu. »