Železničář / Provoz / Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce
Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce
19.7.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování.
Oprava druhého a třetího nástupiště se musí provést podle požadavku památkářů. Týká se nástupištních přístřešků, všech podpůrných sloupů – jedná se o kopie původních litinových sloupů, povrchu nástupišť a podchodu, včetně vodicích pásů pro nevidomé, rozhlasu či osvětlení. Původní přístřešky byly v provozu bez větších oprav takřka osmdesát let. Opraveny budou i podchody.
Vzhledem k tak velkým opravám byl upraven provoz regionální dopravy především na nejvytíženějších linkách S2 a S3. Navíc 27. 6. zahájila SŽDC opravu mostu Špitálka a výměnu pražců mezi hlavním nádražím a stanicí Brno-Židenice, takže během prázdnin je na tomto vytíženém úseku jednokolejný provoz. Některé expresy a jeden spěšný vlak proto končí v Brně na Dolním nádraží, odkud cestující odvezou na hlavní nádraží autobusy. Pravděpodobně od konce července navíc začne další výluka mezi stanicemi Náměšť nad Oslavou a Okříšky.
Ředitel brněnského Regionálního obchodního centra ČD Jiří Sysel potvrdil, že hlavní nádraží je v době provozních špiček na maximu kapacity. „Pokud dojde k omezení provozu, musíme zajistit alternativní řešení. Mezistátních a dálkových vlaků směřujících z Brna na Břeclav a Vyškov se nynější omezení nedotýkají,“ upřesnil ředitel.
Největší změnou je vedení vlaků linky S3. Ty jsou rozděleny na dvě větve. Od Tišnova jedou z Brna-Židenic po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a končí v Modřicích, kde je zajištěn přestup na vlaky stejně označené jako S3. Zajímavostí je možnost využití tramvajové náhradní linky P6 v úseku Brno hl. n. – Brno-Královo Pole, kde platí jízdní doklady vydávané ČD.
Další články této rubriky
V olomouckém depu ČD vylaďuje podvozky vozů nový měřicí lis
15.11.2024 - České dráhy investují nejen do modernizace vozidlového parku, ale i do údržbové a servisní základny. Investice jdou i do vybavení stávajících středisek údržby. V olomouckém depu pracují technici s novinkou, která zajišťuje… »
Na Dni dodavatelů se řešila kvalita i termíny dodávek
10.11.2024 - České dráhy v říjnu uspořádaly další setkání s výrobci nových vlaků, zástupci opravárenských firem i dodavateli náhradních dílů. Už 4. ročník Dne dodavatelů se zaměřil především na kvalitu a termíny dodávaných vozidel… »
Hrubá stavba velkorysého bubenského nádraží je hotova
28.10.2024 - Při jízdě vlakem z pražského Masarykova nádraží na Kralupy nad Vltavou si nejde nepovšimnout působivé stavby nového nádraží Praha-Bubny. Z celého dříve rozsáhlého kolejiště tamější stanice zbyla jediná kolej, která obloukem… »