Železničář / Zpravodajství / Příští rok zastaví v Pardubicích více Pendolin
Příští rok zastaví v Pardubicích více Pendolin
30.8.2018 – autor: REDAKCE
V jízdním řádu 2019 se do Pardubic vrátí více spojů SC Pendolino, nejrychlejších a nejpohodlnějších vlaků, které národní dopravce na lince Praha – Ostrava provozuje na své obchodní riziko.
Více vlaků přijede do Pardubic díky opravě sedmé jednotky, která byla poškozena před třemi lety při nehodě s kamionem u Studénky, a rovněž díky ukončení modernizace interiéru všech jednotek. Pomalejší a méně komfortní spoje InterCity tak budou znovu nahrazeny rychlovlaky, navíc již všechny budou po komplexní omlazovací kúře. Pendolino se opět vrátí v každodenním provozu na spoje obsluhující Pardubice v půl třetí a v půl páté odpoledne ve směru z Prahy do Ostravy a krátce před půl dvanáctou a večer před půl osmou ve směru z Ostravy do Prahy. Všechny vlaky nabídnou cestujícím nový interiér a novou službu, dětské kino. SuperCity Pendolino Košičan spojující Pardubický kraj s východem ČR a se Slovenskem navíc zastavuje také v České Třebové. V novém JŘ 2019 se objeví i jeden nový posilový spoj SC Pendolino jedoucí několikrát ročně, který v Pardubicích projede.
Další články této rubriky
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »
Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled
16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »
Startuje další nostalgická sezona
14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »