Železničář / Zpravodajství / Příbramský regionální den železnice ozdobil Štokr s Kyklopem
Příbramský regionální den železnice ozdobil Štokr s Kyklopem
5.10.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Více než dva tisíce lidí navštívily Regionální den železnice, který se uskutečnil o druhé zářijové sobotě ve středočeské Příbrami. České dráhy v připomínce první veřejné jízdy parního vlaku na světě v roce 1825 přichystaly bohatý kulturní program a navíc z Prahy vypravily speciální parní vlak tažený lokomotivou 556.0506. Na pravidelný Cyklovlak Brdy byla ten den nasazena i souprava retro Ostravanu s motorovou lokomotivou T499.0002.
„Přijel jsem z Prahy s rodiči jen tak, na výlet. Odsud chceme odjet ještě do hutí. Moc jsem se sem těšil,“ prohlásil osmiletý Adámek Konečný. S rodiči po výstupu ze speciálu taženého Štokrem přestoupil do Huťského expresu. Ten celkem pětkrát během dne zavezl zájemce ze zdejšího nádraží na historickou vlečku k areálu kovohutí. Souprava tvořila dvojice lokomotiv řady T212.0 a vozy řad Ds a Ce.
V čele s parní lokomotivou 556.0506 a historickými vozy řady Bam jel speciál z pražského Smíchova přes Beroun do Zdic a dále do Příbrami a Březnice. Souprava poté celkem třikrát projela mezi Příbramí a Březnicí a odpoledne se vrátila zpět do metropole. Na pravidelný vlak Cyklo Brdy z Prahy hl. n. byla k příležitosti regionálního dne železnice nasazena retro souprava sestavená z vozů Ostravanu (vozy řad Aa, ABa, BDa a Ba) vedená strojem T499.0002, přezdívaným Kyklop. Ještě před odpolední cestou zpět do Prahy tento vlak mimořádně vyrazil z Příbrami do Jinců a zpět. V provozu byla i zvláštní retro linka Podbrdského minibusu, která spojila Příbram, Podlesí a Březové Hory a umožnila návštěvu zdejšího pivovaru.
O zábavu nebyla nouze ani na nádraží. Návštěvníci ocenili především jízdu na historické šlapací drezíně a nahlédli na pracoviště řízení provozu. O hudební doprovod se postaraly hudební skupiny V Original a Pe & Pe. Na své si přišly i děti. Zejména jim totiž bylo určeno promítání v kinovoze ČD. „Program byl bohatý, den se skutečně vydařil,“ zhodnotil na závěr Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Praha s tím, že technika národního dopravce byla ve stejný den k vidění i na Dnu Pražské integrované dopravy v Čelákovicích a o týden později na Regionálním dni železnice v Praze. Mezi smíchovským nádražím a Uhříněvsí například jezdily speciální vlaky, zpřístupněna byla také vlečka Metrans. Oslavy svátku vyvrcholí 22. září Národním dnem železnice v Českých Budějovicích.
Další články této rubriky
Nádraží v Klatovech projde kompletní rekonstrukcí
5.2.2025 - Správa železnic počátkem prosince zahájila celkovou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech. Obnovou projde jak odbavovací hala, tak i obě křídla památkově chráněného objektu. Stavba přinese účelnější využití interiéru… »
Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová
1.2.2025 - Na přelomu roku začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Správa železnic tak zahájila jednu z nejvýznamnějších staveb za 17,132 miliardy korun. Staví se za provozu. Soutěž vyhrály společnosti Eurovia CZ; Strabag Rail;… »
Dopravce splnil podmínky dle normy ISO 50001
31.1.2025 - Na základě Českým drahám udělených certifikací dle normy ISO 50001 se od 25. až 29. listopadu 2024 uskutečnil recertifikační audit zaměřený na plnění požadavků implementace normy v oblasti hospodaření s energií smluvně… »