Železničář / Zpravodajství / Předseda parlamentu Hamáček vyrazil do Bratislavy Hungarií
Předseda parlamentu Hamáček vyrazil do Bratislavy Hungarií
23.3.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ
Pro cestu na setkání předsedů parlamentů Visegrádské čtyřky v Bratislavě zvolili čeští zákonodárci železniční dopravu. Na palubě pravidelného spoje EC 171 Hungaria, posíleného z Prahy o salonní vůz, cestoval 19. března předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Jan Hamáček i 1. místopředseda Senátu PČR Přemysl Sobotka.

„Důvodem, proč jsme před cestou po silnici nebo leteckou přepravou upřednostnili železnici, je naše snaha podpořit ekologický a pro zemi klíčový způsob dopravy. Máme dobrou zkušenost s Českými drahami, neboť loni v říjnu jsme tímto způsobem cestovali na vzpomínkovou akci k 70. výročí Karpatsko-dukelské operace. Přes noc jsme se velmi pohodlně a bez problémů přepravili z Prahy do Kysaku. Pro cestu do Bratislavy jsme proto po dohodě se Senátem opět využili služeb Českých drah,“ řekl Jan Hamáček před odjezdem. Návrat do Prahy se uskutečnil o den později, opět pravidelným spojem EC 276 Slovan.
Na video z odjezdu vlaku z pražského hlavního nádraží se můžete podívat zde http://youtu.be/rCFuhpUn9G8
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »