Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

10.1.2013 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Členy afghánské vlády skutečně nevozíme každý den. Na začátku loňského prosince však České dráhy měly tu čest, že zajišťovaly cestu vládní delegace této exotické středo¬asijské země z Prahy do Pardubic spojem SuperCity Pendolino. Součástí delegace, kterou vedl ministr dopravy a civilního letectví Daúd Alí Nadžáfí, byli také afghánský poslanec Ahmed Šáh Ramazan, ministr veřejných prací Nadžibu¬láh Aoudžan a další v doprovodu prezidenta České-středoasijské smíšené obchodní komory Jiřího Nestávala.

Postarali jsme se o afghánského ministra dopravy

Zajistili jsme prezentaci vozidel domácí výroby

Na nástupišti v Pardubicích přivítal 6. prosince vzácné cestující ředitel KCOD Michal Štěpán. V čekárně ČD Lounge jim náměstek generálního ředitele SŽDC pro provozuschopnost dráhy Bohuslav Navrátil s pomocí překladatele odpřednášel základní pohled na českou železniční infrastrukturu, potažmo dopravu v evropském kontextu vůbec. Zástupce pardubické primátorky Martin Bílek dále odprezentoval projekt modernizace pardubického přednádražního prostoru s úpravou na terminál pro meziměstskou a městskou autobusovou dopravu. Potom si návštěvníci z Afghánistánu prohlédli moderní česká vozidla, konkrétně RegioPantera, CityElefanta a Regionovu s krátkým výkladem Michala Štěpána.

Delegace z Afghánistánu přijela do České republiky podepsat memorandum o spolupráci v rámci dvou dopravních projektů. Konkrétně se jednalo o rozvoj městské veřejné dopravy v Kábulu a projekt vybudování moderní železniční infrastruktury. Součástí doprovodného programu byly nejen zmíněná cesta do Pardubic, ale také do Vysokého Mýta, kde sídlí výrobce autobusů. 

Obnovujeme přátelské vztahy při stavbě infrastruktury

„Vzhledem k různým zahraničním intervencím, které v Afghánistánu v minulých desetiletích vládly, byla železniční doprava u nás prakticky zapomenuta,“ říká ministr dopravy a civilního letectví Daúd Ali Nadžáfí. „Teď se jí ale věnuje velká pozornost. Od roku 2003 se na obnově pracuje a uvažuje se o jejím dalším rozvoji. Vzhledem k tomu, že naše země má velké přírodní zásoby, tak je potřeba, aby železniční doprava fungovala, protože je nutné zajistit převoz surovin z místa jejich těžby pomocí nákladních vlaků. Českoslovenští odborníci přitom už v minulosti postavili trolejbusovou síť v Kábulu a naši lidé výrobky odtud dobře znají, takže doufáme, že Česká republika nám pomůže a postaví železnice v Afghánistánu. Věříme, že se to povede,“ dodal ministr.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Evropské železnice se bez velkých IT řešení neobejdou Evropské železnice se bez velkých IT řešení neobejdou

20.1.2022 - Železnice by měly být přispěvatelem k naplnění cílů Evropské zelené dohody (Green Deal). Aby úkol splnily, budou muset zlepšit svou konkurenceschopnost vůči jiným módům dopravy. Tedy pokud jde o náklady, výkon, spotřebu energie,… »

ČD rozjely novinky v odbavení a informování cestujícíchČD rozjely novinky v odbavení a informování cestujících

17.1.2022 - České dráhy zavedly několik novinek, které cestujícím zjednoduší cestování. Nově zákazníky s elektronicky pořízenými jízdními doklady informují o změnách rezervací v případě mimořádné změny řazení vlaků. Dále si… »

Na Olomoucku vyjela první modernizovaná jednotka řady 646Na Olomoucku vyjela první modernizovaná jednotka řady 646

10.1.2022 - V rámci zkušebního provozu vyrazila na Olomoucku první modernizovaná jednotka Stadler GTW řady 646 Českých drah. První jízdu v prosinci absolvovala na lince z Olomouce do Drahanovic. Dvanáct motorových jednotek České dráhy pořídily v… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika